پژوهش مدرسه علمیه عصمتیه سمنان


 
  نشست پژوهشی با عنوان نیازسنجی پژوهشی ...
نشست پژوهشی با عنوان نیازسنجی پژوهشی

نشست پژوهشی با عنوان نیازسنجی پژوهشی

 به مناسبت هفته پژوهش معاونت پژوهش عصمتیه سمنان از برگزاری نشست پژوهشی با عنوان نیازسنجی پژوهشی با حضور سرکار خانم اعظم طاهریان استاد راهنما در مدرسه علمیه سمنان خبر داد.

طاهریان در ابتدای نشست ضمن بیان مقدمه ای افکار و اندیشه های محققان و پژوهشگران هر جامعه را زیر ساختهای علمی آن جامعه  دانست و اظهار کرد بنابر آموزه های دینی پژوهش و تحقیق در علوم دینی هم فضیلت است  هم ضرورت.

وی در ادامه افزود: انجام پژوهش ها کاربردی در حوزه بسیار ارزشمند است علمای اسلام جهت حفظ دین و نشر معارف دین زحمات زیادی را متقبل شدند من جمله علامه حلی –شیخ صدوق و…  

ادامه »

موضوعات: اخبار پژوهشی
[دوشنبه 1396-09-27] [ 03:35:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  همایش سبک زندگی اسلامی زن از حقیقت تا واقعیت ...
همایش سبک زندگی اسلامی زن از حقیقت تا واقعیت

همایش سبک زندگی اسلامی زن از حقیقت تا واقعیت

به مناسبت هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه همایشی با عنوان «سبک زندگی اسلامی زن از حقیقت تا واقعیت» با حضور طلاب سطح دو عصمتیه سمنان، آموزش عالی عصمتیه سمنان، معاونین محترم مرکز مدیریت استان سمنان و نیز کارکنان شاغل در ادارات در سالن اجتماعات حوزه علمیه عصمتیه سمنان برگزار شد.

در ابتدای جلسه سرکارخانم ذوالفقاری مدیر محترم حوزه علمیه عصمتیه سمنان ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در همایش به دیدگاه جوامع مختلف نسبت به زن، حرکت جامعه به سوی فمینیسم، استفاده ابزاری از زن در جوامع امروزی مطالبی بیان داشتند.

 در ادامه سخنران برنامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر صابریان مدیر حوزه های علمیه خواهران طی سخنانی به  بحث و بررسی  جایگاه زن پرداختند و خاطر نشان کردند در بسیاری از آیات و روایات به اهمیت و جایگاه نقش زن پرداخته شده است.

وی افزود: دیدگاه و نظرات غرب در مورد زن در نظام حقوقی بسیار متفاوت از اسلام است همچنین ایشان به ازدواج سفید، جشن طلاق و… و عواقب تاثیر این امور در روحیات و سرنوشت زنان اشاره نمودند و نیز بیان داشتند در حال حاضر تعدادی از زنان از حقیقت خود دور شده اند و با این روش باعث آسیب به خود و خانواده خود می شوند و در نهایت جامعه آسیب می بیند. 

در ادامه همایش از برگزیدگان مقالات برتر در همایش، اعضای گروه رشد و نیز فعالان پژوهشگر و وبلاگ نویس با لوح تقدیر و جوایز تقدیر و تشکر شد.

 

 

ادامه »

موضوعات: اخبار پژوهشی
 [ 03:32:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  نشست پرسش و پاسخ ...
نشست پرسش و پاسخ

نشست پرسش و پاسخ

 فاطمه رستمیان معاون پژوهش عصمتیه سمنان به مناسبت هفته پژوهش از جلسه پرسش و پاسخ برای ایجاد انگیزه و نشاط پژوهشی و تبین شعار کلی پژوهش با عنوان پژوهشگری و جنبش علمی برای طلاب در کتابخانه  مدرسه علمیه عصمتیه سمنان خبر داد.

رستمیان افزود: در این جلسه طلاب حاضر در مورد تحقیقات انجام شده و چگونگی انجام آن سوالاتی را مطرح نمودند که به آنها پاسخ داده شد.

 

ادامه »

موضوعات: اخبار پژوهشی
 [ 03:30:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  برگزاری نمایشگاه کتاب و آثار پژوهشی ...
برگزاری نمایشگاه کتاب و آثار پژوهشی

برگزاری نمایشگاه کتاب و آثار پژوهشی

به  مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش نمایشگاه کتاب، تحقیقات پایانی و آثار پژوهشی طلاب در مدرسه علمیه عصمتیه سمنان برپا شد، این نمایشگاه تا پایان هفته پژوهش دایر می باشد.

ادامه »

موضوعات: اخبار پژوهشی
[شنبه 1396-09-25] [ 04:02:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  میزگرد با عنوان موضوع یابی در عصمتیه سمنان ...
میزگرد با عنوان موضوع یابی در عصمتیه سمنان

میزگرد با عنوان موضوع یابی در تحقیق

به همت واحد پژوهش عصمتیه سمنان میزگردی با عنوان موضوع یابی  در تاریخ 96/9/11 با حضور سرکار خانم رستمیان معاون پژوهش و سرکار خانم طاهریان استاد راهنما در کتابخانه مدرسه عصمتیه سمنان برای طلاب پایه چهارم برگزار شد.

 طاهریان در ابتدای میزگرد به اهمیت و جایگاه تحقیق و پژوهش و زحماتی که بزرگان دین برای این عرصه کشیده اند پرداختند.

در ادامه خانم رستمیان نحوه ی انتخاب موضوع و نیز نحوه ی جستجو در سایت ایران داک را توضیح دادند و سپس هر یک از طلاب نظرات و سوالات خویش را پیرامون انتخاب عنوان موضوع مطرح نمودند.

 

ادامه »

موضوعات: اخبار پژوهشی
[یکشنبه 1396-09-12] [ 04:32:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  #رمز عدم موفقیت ...

رمز عدم موفقیت فقط دو جمله است

1- حسش نیست!

2- از فردا!

(شما زندانی افکار غیرمفید هستید)

موضوعات: اخبار پژوهشی
[جمعه 1396-09-03] [ 11:45:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  #رمز عدم موفقیت ...

رمز عدم موفقیت فقط دو جمله است

1- حسش نیست!

2- از فردا!

(شما زندانی افکار غیرمفید هستید)

موضوعات: اخبار پژوهشی
 [ 11:45:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  #رمز عدم موفقیت ...
#رمز عدم موفقیت

رمز عدم موفقیت فقط دو جمله است

1- حسش نیست!

2- از فردا!

(شما زندانی افکار غیرمفید هستید)

موضوعات: پیام ها, اخبار پژوهشی
 [ 11:45:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  #رمز عدم موفقیت ...
#رمز عدم موفقیت

رمز عدم موفقیت فقط دو جمله است

1- حسش نیست!

2- از فردا!

(شما زندانی افکار غیرمفید هستید)

موضوعات: پیام ها, اخبار پژوهشی
 [ 11:45:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  ادب وفروتنی ...
موضوعات: اخبار پژوهشی
 [ 11:39:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  ادب وفروتنی ...
ادب وفروتنی

هرچه انسان وجود ارزشمندتری داشته باشد، به همان اندازه مودب و فروتن است. 

 

#پروفسور حسابی

موضوعات: بدون موضوع, اخبار پژوهشی
 [ 11:39:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  حدیث#سلسله الذهب چیست ...

?? حديث #سلسلة_الذهب چه حديثي است، و از چه طريقي صادر شده است؟

?حدیث #سلسلة_الذهب، حدیثی است که امام رضا(ع) هنگام ورود به نیشابور در مورد ولایت اهل بیت بعنوان شرط توحید بیان فرموده است. إسحاق بن راهوَیه گوید:

 

??

 

?هنگامی که ابوالحسن الرضا(ع) به نیشابور رسید و خواست که آن جا را به قصد رفتن نزد مأمون ترک گوید، راویان حدیث، گردش را گرفتند و عرض کردند: ای پسر پیامبر خدا، از پیش ما می روی و برایمان حدیثی که از محضرتان فیضی بریم، نمی گویی؟! حضرت که در کجاوه نشسته بود سرش را بیرون آورد و فرمود: از پدرم، موسی بن جعفر شنیدم که می فرماید: از پدرم، جعفر بن محمّد شنیدم که می فرماید: از پدرم، محمّد بن علی شنیدم که می فرماید: از پدرم، علی بن الحسین شنیدم که می فرماید: از پدرم، حسین بن علی بن ابی طالب شنیدم که می فرماید: از پدرم، امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب شنیدم که می فرماید: از رسول خدا(ص) شنیدم که می فرماید: از جبرئیل شنیدم که می فرماید: از خداوند جلّ جلاله شنیدم که می فرماید:

 

??

 

? لا إلهَ إلَّا اللّهُ حِصنی، فَمَن دَخَلَ حِصنی أمِنَ مِن عَذابی. قالَ: فَلَمّا مَرَّتِ الرّاحِلَةُ نادانا: بِشُروطِها، و أنَا مِن شُروطِها؛[۱]

♦️(کلمه) لا اله الا اللّه حصار من است و هرکس وارد حصار من شود از عذابم در امان است. اسحاق می گوید: چون شتر به راه افتاد حضرت با صدای بلند به ما فرمود:

 

✅ اما این شرطهایی دارد و من از شرطهای آن هستم.

 

 

 

? [۱]. التوحید، ج ۲۵، ص ۲۳

 

 أمالی الصدوق، ص ۱۹۵، ح ۸

 

 عیون أخبار الرضا(ع)، ج ۲، ص ۱۳۵، ح ۴؛

 

 معانی الأخبار، ص ۳۷۱، ح ۱؛

 

 ثواب الأعمال، ص ۲۱، 

موضوعات: اخبار پژوهشی
 [ 11:27:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  متن کامل پیام سرلشکرحاج قاسم سلیمانی خطاب به رهبر انقلاب ...

متن کامل پیام سرلشکر حاج قاسم سلیمانی خطاب به رهبر انقلاب

بسم الله الرحمن الرحیم

 

انّافَتَحنا لَکَ فتحاً مُبینا

 

محضر مبارک رهبر عزیز و شجاع انقلاب اسلامی

 

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی

 

سلام علیکم 

?شش سال قبل فتنه ای خطرناک شبیه فتنه های زمان امیرالمؤمنین (علیه السلام) که فرصت و حلاوت درک حقیقی اسلام ناب محمدی (ص) را از مسلمانان سلب نمود این بار پیچیده و آغشته به سمّ صهیونیسم و استکبار همچون طوفانی ویرانگر، عالم اسلامی را درنوردید. 

?این فتنه خطرناک و مسموم با هدف آتش افروزی وسیع در عالم اسلامی و درگیر نمودن مسلمانان با یکدیگر، توسط دشمنان اسلام ایجاد گردید. حرکت خبیثانه ای که تحت نام “حکومت اسلامی عراق و شام” در همان ماه های اولیه موفق شد با اغفال دهها هزار جوان مسلمان دو کشور ، بسیار اثر گذار و سرنوشت ساز عالم اسلامی “عراق” و “سوریه” را دچار بحران بسیار خطرناکی کند و صد ها هزار کیلومتر مربع از اراضی این کشورها را همراه با هزاران روستا، شهر و مراکز مهم استانی به تصرف درآورد و هزاران کارگاه و کارخانه و زیرساخت های مهم این کشور ها از جمله، راهها، پل ها، پالایشگاهها، چاهها و خطوط نفت و گاز و نیروگاه های برق و موارد دیگری از این نوع را تخریب نمودند و شهرهای مهمی همراه با آثار گران بهای تاریخی و تمدن ملی آنها را با بمب گذاری از بین برده و یا سوزاندند. 

?اگر چه آمار خسارت های وارده قابل احصاء نیست اما بررسی های اولیه حاکی از پانصد میلیارد دلار می باشد. 

?در این حادثه، جنایات بسیار دردناکی که غیر قابل نمایش است رخ داد؛ از جمله: سربریدن کودکان یا پوست کندن زنده زنده مردان در مقابل خانواده های خود، به اسارت گرفتن دختران و زن های بی گناه و تجاوز به آنان، سوزاندن زنده زنده افراد و ذبح دسته جمعی صدها جوان. 

?مردم مسلمان این کشورها متحیر از این طوفان مسموم, بخشی گرفتار خنجرهای برنده جنایتکاران تکفیری گردیدند و میلیون ها نفر دیگر خانه و کاشانه خود را رها کرده و آواره شهرها و کشورهای دیگر شدند. 

?در این فتنه سیاه، هزاران مسجد و مراکز مقدس مسلمانان تخریب و یا ویران گردید و بعضاً مسجد را به همراه امام جماعت و نماز گزاران آن با هم منفجر نمودند. 

?بیش از شش هزار جوان فریب خورده به نام دفاع از اسلام به صورت انتحاری با خودروهای پر از مواد منفجره خود را در میادین، مساجد، مدارس، حتی بیمارستانها و مراکز عمومی مسلمان ها منفجر کردند؛ که در نتیجه این اعمال جنایتکارانه ده ها هزار مرد، زن و کودک بی گناه به شهادت رسیدند.  

?تمامی این جنایت ها بنا به اعتراف عالی ترین مقام رسمی آمریکا که هم اکنون ریاست جمهوری این کشور را بر عهده دارد توسط رهبران و سازمان های مرتبط با آمریکا طراحی و اجرا گردیده است کما اینکه همچنان این روش توسط رهبران کنونی آمریکا در حال طراحی و اجرا است. 

?آنچه پس از لطف خداوند سبحان و عنایت خاص رسول معظم اسلام (صل الله علیه و آله) و اهل بیت گرانقدرش باعث شکست این توطئه سیاه و خطرناک گردید، رهبری خردمندانه و هدایت های حکیمانه حضرت مستطاب عالی و مرجع عالیقدر حضرت آیت العظمی سیستانی بود که موجب بسیج کلیه امکانات برای مقابله با این طوفان مسموم گردید. 

?یقیناً پایداری دولت های عراق و سوریه و پایمردی ارتش ها و جوانان این دو کشور خصوصاً حشدالشعبی مقدس و دیگر جوانان مسلمان سایر کشورها با حضور مقتدرانه و محوری حزب الله به رهبری سید پر افتخار آن، جناب سید حسن نصرالله (حفظه الله تعالی )نقش تعیین کننده ای در به شکست کشاندن این حادثه خطرناک داشتند. 

?قطعاً نقش ارزشمند ملت و دولت خدمتگذار جمهوری اسلامی خصوصاً ریاست محترم جمهوری اسلامی، مجلس، وزارت دفاع و سازمان های نظامی و انتظامی و امنیتی کشورمان در حمایت از دولت ها و ملت های کشورهای فوق الذکر قابل تقدیر است. 

?حقیر به عنوان سرباز مکلف شده از جانب حضرتعالی در این میدان، با اتمام عملیات آزادسازی ابوکمال آخرین قلعه داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی – صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می کنم و به نمایندگی از کلیه فرماندهان و مجاهدین گمنام این صحنه و هزاران شهید و جانباز مدافع حرم ایرانی، عراقی، سوریه ای، لبنانی، افغانستانی و پاکستانی که برای دفاع از جان و نوامیس مسلمانان و مقدسات آنان جان خود را فدا کردند این پیروزی بسیار بزرگ و سرنوشت ساز را به حضرت عالی و ملت بزرگوار ایران اسلامی و ملت های مظلوم عراق و سوریه و دیگر مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می نمایم و پیشانی شکر را در مقابل پیشگاه خداوند قادر متعال به شکرانه این پیروزی بزرگ بر زمین می ساییم. 

وَ مَا النَّصرالّا مِن عِندِالله العَزِیزِ الحَکِیم

 

فرزند و سربازتان

 

قاسم سلیمانی

موضوعات: اخبار پژوهشی
 [ 11:18:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه مهارتی نرم افزار برای معاونین و اساتید راهنما ...
کارگاه مهارتی نرم افزار برای معاونین و اساتید راهنما

  کارگاه مهارتی نرم افزار برای معاونین و اساتید راهنما

 فاطمه رستمیان معاون پژوهش عصمتیه سمنان از برگزاری کارگاه مهارتی نرم افزار در هفته ی کتاب و کتابخوانی  با حضور آقایان حجت الاسلام دکتر کنی استاد کارگاه ، عباسی و سید شهابی برای معاونین پژوهش و اساتید راهنما در سایت  مدرسه عصمتیه  خبر داد.

کنی در ابتدای کارگاه به اهمیت و فلسفه استفاده از نرم افزارهای مرکز علوم اسلامی پرداختند و سپس به معرفی اجمالی نرم افزارها و پایگاه های سداد نور، سمیم، آبتار، کتابخانه دیجیتالی نور، نورمگز پرداختند.

وی در ادامه کارگاه به آموزش نرم افزار جامع الاحادیث پرداختند همچنین به سوالات استادان نیز پاسخ داده شد.

ادامه »

موضوعات: اخبار پژوهشی
[چهارشنبه 1396-08-24] [ 05:09:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه مهارتی نرم افزار ...
کارگاه مهارتی نرم افزار

 

 کارگاه مهارتی نرم افزار

به همت واحد پژوهش عصمتیه سمنان در هفته ی کتاب و کتابخوانی کارگاه مهارتی نرم افزار با حضور آقایان حجت الاسلام دکتر کنی، عباسی و سید شهابی برای طلاب سطح دو و فارغ التحصیلان مدرسه  برگزار گردید.

کنی استاد این کارگاه در ابتدای جلسه به معرفی پیشینه و اهمیت مرکز علوم اسلامی پرداختند و بیان داشتند وظیفه این مرکز احیاء علوم و منابع شیعی، گردآوری منابع شیعی با قابلیت جستجو کردن با تکنولوژی نوین است.

وی افزود: نرم افزارهای حوزه علوم اسلامی را می توان به 4 صورت طبقه بندی کرد:

1-طبقه بندی نرم افزارهایی با قابلیت معجم لفظی و معجم موضوعی2-طبقه بندی نرم افزارها از حیث دانش که مربوط به گروه تفاسیر، احادیث، تاریخ، اصول فقه و … است.3- طبقه بندی بر اساس دانشنامه هستند که معمولا کتابخانه یا معجم های لفظی اند البته از معاجم لفظی معمولی بالاترند اما به معاجم موضوعی نمی رسند مانند: دانشنامه نبوی 4-طبقه بندی بر اساس درختواره.

کنی و عباسی در ادامه نرم افزار جامع الاحادیث، را به طلاب آموزش دادند.

ادامه »

موضوعات: اخبار پژوهشی
 [ 05:04:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  بخیل واقعی ...
بخیل واقعی
موضوعات: پیام ها, اخبار پژوهشی
[یکشنبه 1396-08-21] [ 08:11:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  پاسخ به شبهه:برهنگی زنان را دیدیم ولی برهنگی پای کودکان شهرمان..... ...

متن شبهه: 

در عجبم، برهنگی زنان عریان را دیدیم و فریاد کشیدیم

اما

پاهای برهنه کودکان شهرمان را دیدیم و سکوت کردیم

شاید هنوز راه درازی در پیش داریم تا بفهمیم که گناه برهنگان را به پای خودشان خواهند نوشت

اما گناه پاهای برهنه را به پای ما

پاسخ شبهه:

برهنگی زنان و برهنگی کودکان فقیر دو مقوله ایست کاملا جدا.

که نویسنده با زیرکی کامل خواسته از پاهای برهنه ی کودکان برای سرپوش گذاشتن بر برهنگی زنان استفاده کنند.

2⃣برهنگی زنان حاصل فقر فرهنگی ست و برهنگی کودکان حاصل فقر مادی

3⃣پاهای برهنه ی کودکان حاصل ظلم کسانی ست که یا دین ندارند یا از دین استفاده ابزاری می کنند.

هر کجا فقری هست در پشت آن ظلمی نهفته است که اگر باور بر خدا و آخرت وجود داشت ریشه ی ظلم بر بشر خشکیده می شد.

5⃣اسلام بدور از دین و مذهب و نژاد و ملیت کمک به همه ی مستضعفان دنیا را بر خود لازم می داند. که این شعار بزرگترین فریاد انسان دوستی است

6⃣اسلام برای حمایت از فقرا آموزه هایی دارد که برخی از آنها نه تنها مستحب بلکه واجب هستند

خمس و زکات، صدقه، نذر و احسان و….

اینها همه نشان از آن دارد که مبارزه با فقر از برنامه های اصلی اسلام است.

7⃣پس آنان که دغدغه ی دین دارند قطعا فریاد مبارزه با فقرشان رساتر و بلندتر از بقیه ی فریادها است. 

8⃣مقوله ی برهنگی زنان، تنها عملی شخصی نیست، بلکه بازتاب منفی آن در جامعه دامنگیر سایرین نیز می شود.

همچنانکه نتایج آن را در فرهنگ غیر اخلاقی غرب و دامنه های آن را در داخل کشور به وضوح می بینیم.

فرهنگی که با برهنه کردن زنان زمینه ی انواع انحرافات را در درون جامعه فراهم می کند.

9⃣اگر هر کسی بر انجام وظیفه ی خود کوتاهی نکند، گناه کس دیگری را بر گردن او ننویسند.

خواه سکوت در برابر انحرافات اخلاقی باشد خواه در مقابل پاهای برهنه ی کودکان.

منبع: ویکی شبهه

 

 

موضوعات: اخبار پژوهشی
 [ 07:29:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  #پرسش مهدوی،دوران غیبت ...
#پرسش مهدوی،دوران غیبت

✅✅✅✅

 

      #پرسش_پاسخ 

      #دوران_غیبت

 

❓پرسش : اگر امام زمان(عج) بين مردم بود و مردم را به راه راست راهنمايي مي كرد بهتر نبود؟

 

✍پاسخ : خداوند بر همه چيز قادر است و مي تواند او را از شرّ كافران حفظ كند. روشن است اگر امام در ميان مردم ظاهر بودند و به صورت آشکار مردم را راهنمايي و هدايت مي‌کردند، بسيار بهتر بود؛ ولي آيا دشمنان چنين اجازه‌اي را به او مي‌دادند؟

 

?پيامبر (ص) و #امامان در موارد متعدد، فرموده بودند دستگاه ظلم، به دست حضرت مهدي(عج) برچيده مي شود؛ از اين رو وجود مقدّس او، مورد توجّه دو دسته از مردم واقع مي شد:

 

↙️1. مظلومان به اميد نجات به دست حضرت مهدي (عج). 

↙️2. ظالمان كه چون وجود مقدّس امام را سد راه منافع خود مي ديدند، حضرت را به قتل مي رساندند.

 

?در تاريخ، نمونه‌هاي متعددي از شهادت اولياي خدا و راهنمايان دين حق به دست ستمگران وجود دارد که از جمله آن‌ها شهادت امامان بزرگوار شيعه است. قدرت خداوند محدود نيست؛ ولي نظم هستي، به گونه اي است كه كارها، از طريق اسباب و از مجراي عادي انجام شود. اگر خداوند، بخواهد براي حفظ جان انسان هاي مقدس، از جريان عادي حاكم بر جهان دست بردارد و برخلاف آن عمل كند، بدان معنا است كه با تغيير در نظام آفرينش، ديگر دنيا، محل تكليف و اختيار و امتحان نباشد؛ زيرا خداوند، با اعمال قدرت، جلوي اختيار افراد را در اين‌ زمينه مي گيرد. به علاوه، اگر امام، ميان مردم به صورت آشکار حاضر ‌بود يا بايد با ظالمان وارد جنگ و پيکار مي‌شد يا بايد برابر آن‌ها سکوت مي‌کرد. 

 

?راه اول، به تحقق شرايط و اذن الهي مشروط است و بدون آن، قيام و نبرد نتيجه بخش نيست. اگر امام، راه دوم را برگزينند و مؤمنان ببينند حضرت، برابر تمام جنايات و ستم ها سكوت کرده و اين سكوت، ساليان طولاني ادامه پيدا كرده است، از اصلاح جهان مأيوس مي شوند و در بشارت هاي پيامبر(ص) و قرآن، شك میکنند؛ بنابراين، گزينه غيبت تا آماده شدن شرايط و مهيا شدن مردم براي پذيرش قيام و عدالت گستري حضرت، بهترين انتخاب و روش است.

 

?اللهُمَّ عَجِّــــلْ لِوَلِیِّکَ الْفَـــــرَج?

موضوعات: شبهات, پیام ها, اخبار پژوهشی
 [ 07:23:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  آداب غذا خوردن در کلام امام علی (ع) ...
آداب غذا خوردن در کلام امام علی (ع)

? آداب غذا خوردن

 

✅ امام علی علیه السلام : 

تا وقتی که گرسنه نشدی اقدام به خوردن غذا مکن و وقتی به خوردن اقدام کردی، قبل از آنکه کامل سیر شوی دست از غذا خوردن بردار. غذا را با آرامش و خوب بجو تا هضم آن آسان شود و پیش از خوابیدن و به رختخواب رفتن به توالت برو و خود را تخلیه کن؛ چون این سفارشات را به کار بندی، از پزشک بی نیاز شوی. 

 

⬅️ آثارالصادقین، جلد ۲، صفحه72

موضوعات: اخبار پژوهشی
[شنبه 1396-08-20] [ 12:09:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  اربعین حسینی ...

امروز18آبان ماه برابر20صفر

 

مصادف بااربعین حسینی؛

 

چندنکته مهم?

 

بنی امیه و بنی عباس، اسلامی را می خواستند که با دنیای آنها کاری نداشته باشد!

پس بنی امیه چه کسانی بودند؟

بنی امیه بخشی از جامعه اسلامی بودند که دیدگاهشان این بود که می خواستند اسلام را در بین مردم با دیدگاه دنیایی خودشان هماهنگ و مسلط کنند. یعنی اسلامی را در بین مردم رواج بدهند که خودشان و اعتقادات دنیاخواهانه شان را جا بیندازد و راه آنها را برای دنیا داری باز کند.بعد از بنی امیه، بنی عباس هم که آمدند همین مشکلات بود. هارون با حضرت موسی بن جعفر صلوات الله علیه چه مشکلی داشت؟ مامون چه مشکلی داشت؟ و بقیه؟بنی عباس سلسله مفصلی بودند، صدها سال حکومت کردند. آنها هم همین مشکل را داشتند. اسلامی را می‌خواستند که با دنیا خواهی آنها تضاد نداشته باشد، بلکه همراه و همکار باشد.یعنی توجیه گر اعتقادات و راه و رسم آنها باشد. به فرمایش حضرت امام (ره) اسلام درباری را می‌خواستند و به زبان امروزی، اسلامی را می‌خواستند که با آمریکا کنار بیاید!از نظر بنی عباس، ائمه اطهار(ع) آدم های تندرویی بودند. نمی گذاشتند که اینها طبق میلشان حکومت کنند.بنی عباس، نماز جمعه هم داشتند، مفتی اعظم داشتند، اسلام شناس داشتند، مفسرین بزرگ داشتند، دانشمندان بزرگ داشتند، خودشان مجالس علمی تشکیل می‌دادند.این همه جلسات مناظره بین علما و به خصوص امام رضا(ع) و سایر رشته و نحله های فکری و فلسفی و فقهی برای چه بود؟ برای اینکه هارون و مامون و بنی عباس خیلی علاقه داشتند اسلام پیشرفت کند؟!! منظورشان از اسلام حکومت خودشان بود. دین حکومتی خودشان را می‌خواستند پیشرفت بدهند.

با آمریکای آن زمان یعنی روم، با شوروی یا چین آن زمان، یعنی با هند در ارتباط بودند. نماینده های علمی، یعنی به قول امروزی ها دیپلماسی دانشگاهی داشتند. پای همه نحله های فکری را در اسلام باز کرده بودند و هر گونه تفکر انحرافی و الحادی را هم آزاد می گذاشتند، می گفتند: بیایید حرف بزنید، اسلام هم جواب بدهد.

اینها نگرانی اسلام را نداشتند، می‌خواستند بگویند ما آزادی ایجاد کردیم و شما به خاطر ما آزاد هستید. البته منحرفین هم خیلی خوششان می‌‌آمد، یعنی به این وسیله جمعیت عظیمی از جامعه اسلامی که منحرف بودند، خوش گذران و آلوده بودند، همه اینها طرفداری خلیفه را می کردند.از این بهتر می‌شود؟

خلیفه به این خوبی، آزاد می‌گذارد تا هر کس با هر عقیده ای زندگی کند. حتی کفار و منحرفین اجازه تبلیغ اعتقادات خودشان را داشتند…

موضوعات: اخبار پژوهشی
[پنجشنبه 1396-08-18] [ 10:47:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت