پژوهش مدرسه علمیه عصمتیه سمنان


 
  حوزه و رهبری ...
حوزه و رهبری

? هم‌اکنون؛ #تیتر_یک سایت Khamenei.ir

? رهبرانقلاب در دیدار اخیر اعضای موسسه عالی فقه و علوم اسلامی:

? حوزه علمیه می‌تواند همه نیازهای نظام و جامعه اسلامی را برآورده کند. ۹۷/۱۲/۱۳

موضوعات: تصاویر وسخنان رهبری
[شنبه 1397-12-18] [ 11:33:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  بیانیه گام دوم انقلاب ...

بیانیه #گام_دوم_انقلاب خطاب به ملّت ایران به ویژه جوانان

 

? نگاهی کلی به بیانیه‌ای که از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی صادر شد:

 

? جمهوری اسلامی ویژگی هایی دارد از جمله:

1️⃣ برای همه چیز میتوان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، امّا شعارهای جهانی این انقلاب دینی از این قاعده مستثنا است چون ویژگی‌هایی مثل آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانیّت، برادری در فطرت بشر است.

2️⃣ به نقدها حسّاسیّت مثبت نشان میدهد. ولی از ارزشهایش فاصله نمیگیرد.

3️⃣ انعطاف‌پذیر و آماده‌ی تصحیح خطاهای خویش است. اما تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست.

4️⃣ پس از نظام سازی، به رکود و خموشی دچار نشده است. متحجّر و در برابر پدیده‌ها و موقعیّتهای نو به نو، فاقد احساس و ادراک نیست.

5️⃣به اصول خود بشدّت پایبند و به مرزبندی‌های خود با رقیبان و دشمنان بشدّت حسّاس است. مرتکب افراط‌ها و چپ‌روی‌هایی که مایه‌ی ننگ بسیاری از قیامها و جنبشها است، نشده است.

6️⃣ این انقلاب از آغاز تا امروز نه بی‌رحم و خون‌ریز بوده و نه منفعل و مردّد. در هیچ معرکه‌ای گلوله‌ی اوّل را شلیک نکرده است، ولی پس ‌از حمله‌ی دشمن از خود دفاع کرده و ضربت متقابل را محکم فرود آورده است.

7️⃣ از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است و با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان ایستاده است

 

? درس هایی که رهبرانقلاب به عنوان نسل اول انقلاب برای جوانان گفتند:

 

✊? همه چیز علیه ما بود، چه رژیم فاسد طاغوت که علاوه ‌بر وابستگی و فساد و استبداد و کودتایی و چه آمریکا و قدرت های شرق و غرب.

✌? هیچ تجربه‌ی پیشینی و راه طی شده‌ای در برابر ما وجود نداشت. اما گام های بزرگی را طی کرد.

 

? ثمرات و نتایج گام اول انقلاب:

1️⃣ ثبات و امنیّت کشور و تمامیّت ارضی و حفاظت از مرزها.

2️⃣ موتور پیشران کشور در عرصه‌ی علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی.

3️⃣ مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات، مقابله با فتنه‌های داخلی، حضور در صحنه‌های ملّی و استکبارستیزی به اوج رسانید.

4️⃣بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللی را به گونه‌ی شگفت‌آوری ارتقاء داد.

5️⃣ کفّه‌ی عدالت را در تقسیم امکانات عمومی کشور سنگین کرد.

6️⃣ عیار معنویّت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه بگونه‌ای چشمگیر افزایش داد.

7️⃣ تبدیل شدن به نماد پر ابّهت و با شکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان.

 

? ماموریت های نسل جوان برای گام دوم انقلاب:

1️⃣ علم و پژوهش: دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است… ما هنوز از قلّه‌های دانش جهان بسیار عقبیم؛ باید به قلّه‌ها دست یابیم.

2️⃣ معنویّت و اخلاق: معنویّت به معنی برجسته کردن ارزشهای اخلاق به معنی رعایت فضلیت‌های اخلاقی

3️⃣ اقتصاد: جوان و دانا و مؤمن و مسلّط بر دانسته‌های اقتصادی در درون دولت اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند.

4️⃣ عدالت و مبارزه با فساد: مّا تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه‌خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی که همه به بی‌عدالتی می‌انجامد، بشدّت ممنوع است؛ همچنین غفلت از قشرهای نیازمند حمایت، به هیچ رو مورد قبول نیست.

5️⃣ استقلال و آزادی: استقلال ملّی به معنی آزادی ملّت و حکومت از تحمیل و زورگویی قدرتهای سلطه‌گر جهان است. و آزادی اجتماعی به معنای حقّ تصمیم‌گیری و عمل کردن و اندیشیدن برای همه‌ی افراد جامعه است.

6️⃣ عزّت ملّی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن: این هر سه، شاخه‌هایی از اصلِ «عزّت، حکمت، و مصلحت» در روابط بین‌المللی‌اند.

7️⃣ سبک زندگی: تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیانهای بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه میطلبد که باز چشم امید در آن کچ

 

به شما جوانها است.

? @didebann

موضوعات: پیام ها, تصاویر وسخنان رهبری, سیاسی-اجتماعی
[جمعه 1397-11-26] [ 12:25:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  جمهوری اسلامی از بن دندان معتقد به اتحاد اسلامی است؛ ...

جمهوری اسلامی از بن دندان معتقد به اتحاد اسلامی است؛

اتحاد اسلامی به معنای همدلی ملت‌ها و همکاری دولت‌هاست. ملت‌ها بحمداللَّه با هم همدلند؛ اختلافات طائفی و فرقهای و مذهبی نمی‌تواند میان ملت‌ها شکاف ایجاد کند، مگر به وسوسهی دشمن. اما دولت‌ها را متأسفانه دستِ سیاست می‌تواند به این طرف و آن طرف بکشاند.

سخنان #رهبر_انقلاب
در دیدار مردم لار ۸۷/۲/۱۹

موضوعات: شبهات, تصاویر وسخنان رهبری
[یکشنبه 1397-10-02] [ 04:57:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  دعوت وجهاد در سیره رسول اکرم ...
دعوت وجهاد در سیره رسول اکرم

? پیامبر در دعوت و جهاد یک لحظه دچار سستی نشد

 

 رهبر انقلاب: صحنه‌ی اول از زندگی پیامبر، صحنه‌ی #دعوت و #جهاد بود. کار مهم پیامبر خدا، دعوت به حق و حقیقت، و جهاد در راه این دعوت بود.

 

? در مقابل دنیای ظلمانی زمان خود، پیامبر اکرم دچار تشویش نشد. چه آن روزی که در مکه تنها بود، یا جمع کوچکی از مسلمین او را احاطه کرده بودند و در مقابلش سران متکبر عرب، صنادید قریش و گردنکشان، با اخلاقهای خشن و با دستهای قدرتمند قرار گرفته بودند، و یا عامه‌ی مردمی که از معرفت نصیبی نبرده بودند، وحشت نکرد؛ سخن حق خود را گفت، تکرار کرد، تبیین کرد، روشن کرد، اهانتها را تحمل کرد، سختیها و رنجها را به جان خرید، تا توانست جمع کثیری را مسلمان کند؛ و چه آن وقتی که حکومت اسلامی تشکیل داد و خود در موضع رئیس این حکومت، قدرت را به دست گرفت.

 

? آن روز هم دشمنان و معارضان گوناگونی در مقابل پیامبر بودند؛ چه گروههای مسلح عرب - وحشی‌هایی که در بیابانهای حجاز و یمامه، همه‌جا پراکنده بودند و دعوت اسلام باید آنها را اصلاح میکرد و آنها مقاومت میکردند - و چه پادشاهان بزرگ دنیای آن روز - دو ابرقدرت آن روز عالم؛ یعنی ایران و امپراتوری روم - که پیامبر نامه‌ها نوشت، مجادله‌ها کرد، سخنها گفت، لشکرکشی‌ها کرد، سختی‌ها کشید، در محاصره‌ی اقتصادی افتاد و کار به جایی رسید که مردم مدینه گاهی دو روز و سه روز، نان برای خوردن پیدا نمیکردند. 

 

? تهدیدهای فراوان از همه طرف پیامبر را احاطه کرد. بعضی از مردم نگران میشدند، بعضی متزلزل میشدند، بعضی نق میزدند، بعضی پیامبر را به ملایمت و سازش تشویق میکردند؛ اما پیامبر در این صحنه‌ی دعوت و جهاد، یک لحظه دچار سستی نشد و با قدرت، جامعه‌ی اسلامی را پیش برد، تا به اوج عزت و قدرت رساند؛ و همان نظام و جامعه بود که به برکت ایستادگی پیامبر در میدانهای نبرد و دعوت، در سالهای بعد توانست به قدرت اول دنیا تبدیل شود. ۱۳۷۰/۰۷/۰۵

 

❣ بمناسبت #هفته_وحدت؛ بیانات رهبرانقلاب درباره سیره پیامبر اکرم(ص)

 

موضوعات: تصاویر وسخنان رهبری
[پنجشنبه 1397-09-01] [ 11:38:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  درمحضر رهبر عظیم الشان وفرمانده کل قول ...
درمحضر رهبر عظیم الشان وفرمانده کل قول

⛔ لزومی ندارد معاهداتی که میدانیم مشکل دارد به‌خاطر جهات مثبت تصویب کنیم ?مجلس خودش قانون مبارزه با پول‌شویی و تروریسم تصویب کند

?رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

?️موارد پیشنهادی برای تصویب به‌عنوان قانون، نباید خلاف مصالح کشور باشند.البته در مجلس که عرهبر این صورت نمی‌گیرد.

?️این معاهدات بین‌المللی که در زبان لاتین، به آن کنوانسیون گفته میشود، در اصل در یک نقطه‌ای پخت‌وپز می‌شود. کشورهای عضو این کنوانسیون‌ها هیچ تأثیری در ایجاد این‌ها ندارند.

?️قدرت‌های بزرگ بر اساس منافع و مصالح خود، این معاهدات را آماده می‌کنند، دولت‌های همسو یا مرعوب یا همراه آن‌ها هم این کنوانسیون‌ها را در کشورهایشان تصویب می‌کنند. بعد اگر یک دولت مستقلی مثل جمهوری اسلامی پیدا شود که آن را نپذیرد، سرش می‌ریزند که آقا ۱۵۰ کشور این معاهده را قبول کرده‌اند، شما چطور قبول نمی‌کنید؟ ?️بعضی از این معاهدات مواد مفیدی دارند؛ عیبی ندارد.

?️راه‌حل مسئله این است که مجلس خودش قانون بگذارد، مثلاً یک قانون مبارزه با پول‌شویی، یک قانون مبارزه با تروریسم. ?️هیچ لزومی ندارد ما چیزهایی که نمی‌دانیم به کجا ختم می‌شود و حتی می‌دانیم که مشکلاتی دارد، به‌خاطر آن جهات مثبت قبول کنیم. ۹۷/۳/۳۰

موضوعات: تصاویر وسخنان رهبری, سیاسی-اجتماعی
[پنجشنبه 1397-03-31] [ 01:01:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  سفارشات امام خمینی در ماه مبارک رمضان ...
سفارشات امام خمینی در ماه مبارک رمضان

‌ ?رهبر كبير انقلاب امام روح الله الموسوي الخميني رحمة الله عليه

 

?مبادا در ماه مبارك رمضان، از شما غیبتى، تهمتى و خلاصه گناهى سر بزند و در محضر ربوبى، با نعم الهى و در مهمان سراى بارى تعالى، آلوده به معاصى باشید! شما اقلا، به آداب اولیه روزه عمل نمایید و همان طورى كه شكم خود را از خوردن و آشامیدن نگه مىدارید، چشم و گوش و زبان را هم از معاصى باز دارید! از هم اكنون بنا بگذارید كه زبان را از غیبت، تهمت، بدگویى و دروغ نگهداشته، كینه، حسد و دیگر صفات زشت شیطانى را از دل بیرون كنید!

اگر با پایان یافتن ماه مبارك رمضان، در اعمال و كردار شما هیچ گونه تغییرى پدید نیامد، و راه و روش شما با قبل از ماه صیام فرقى نكرد، معلوم مىشود روزهاى كه از شما خواستهاند، محقق نشده است.

اگر دیدید كسى مىخواهد غیبت كند، جلوگیرى كنید و به او بگویید! «ما، متعهد شدهایم كه در این سى روز ماه مبارك رمضان، از امور محرمه خود دارى ورزیم.» و اگر نمىتوانید او را از غیبت باز دارید، از آن مجلس خارج شوید! ننشینید و گوش كنید! باز تكرار مىكنم تصمیم بگیرید در این سى روز ماه مبارك رمضان، مراقب زبان، چشم، گوش و همه اعضاء و جوارح خود باشید.

توجه بكنید كه به آداب ماه مبارك رمضان عمل كنید; فقط دعا خواندن نباشد، دعا به معناى واقعىاش باشد.?

 

?منبع:صحیفه امام، جلد ۲ - صفحه ۳۹۰

امام_خميني_رحمةالله_عليه

 

موضوعات: نکات, تصاویر وسخنان رهبری
[چهارشنبه 1397-03-09] [ 05:53:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی ایران ...

?بشنوید| رهبرانقلاب، امروز:

?۲۲بهمن امسال، تماشایی خواهد بود

?عکس‌العمل مردم به فعالیت نظریه‌پردازهای قلابی و دلقک‌ها

 

 

ادامه »

موضوعات: تصاویر وسخنان رهبری
[جمعه 1396-11-20] [ 04:41:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  ولایت و حکومت مهم ترین مساله هر جامعه ...

موضوعات: تصاویر وسخنان رهبری
[جمعه 1396-09-10] [ 11:00:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله علیها در رأس مبارزات بعد از رحلت پیامبر صلّی‌اللَّه‌علیه‌وآله‌وسلّم ...
فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله علیها در رأس مبارزات بعد از رحلت پیامبر صلّی‌اللَّه‌علیه‌وآله‌وسلّم


?فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله علیها در رأس مبارزات بعد از رحلت پیامبر صلّی‌اللَّه‌علیه‌وآله‌وسلّم

✔️ شکّی نیست كه بعد از رحلت پيامبر يك جمعى كه در رأس آنها فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله علیها) بوده، تلاش ميكرده است. در همان روزهاى اوّل در ماجراى خانه و آتش گرفتن درِ خانه، مجروح شده و بعد در عين حال اين #مبارزه را ادامه داده و به مسجد رفته و سخنرانى كرده و در معرض افكار و انظار مسلمانان آن زمان قرار گرفته. دختر پيغمبر، يك دختر جوان ۱۸ ساله، توى مسجد در مقابل انبوه مهاجرين و انصار، آن سخنرانى عجيب را كه كلمه به كلمه‌اش ضبط شده و موجود است در تاريخ، در اسناد ما ايراد كرده است.رهبر انقلاب؛ ۶۴/۱۲/۱۰

#الگوی_زن_مسلمان

 

موضوعات: تصاویر وسخنان رهبری
[یکشنبه 1396-09-05] [ 11:02:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  حدیث امام حسن عسگری ...
حدیث امام حسن عسگری
موضوعات: پیام ها, تصاویر وسخنان رهبری
 [ 01:20:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  فضیلت نماز جماعت ...
فضیلت نماز جماعت
موضوعات: بدون موضوع, پیام ها, تصاویر وسخنان رهبری
 [ 01:14:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  چالش معنوی ...
چالش معنوی

#برای_شادی_روح_امام_و_شهدا_و_سلامتی_مدافعــــــــــان_حرم_صلوات
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم_و_اهلک_عدوهم_و_اید_امامنا_خامنه_ای_بحق_القران

☘️ پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله) :

مردگانتان را از یاد نبرید. آنها امید احسان شما را دارند. آنها زندانی هستند و به کارهای نیک شما رغبت دارند.

یک چالش معنوی

#فروردینی هستید؟
پس ده تاصلوات هدیه کنید به حضرت علی (علیه السلام)❤️

#اردیبهشتی هستید؟
شما ده صلوات به امام حسن مجتبی(علیه السلام) و ده صلوات به مادر سادات (سلام الله علیها) تقدیم کنید…

#خردادی هستید؟
شما ده تا صلوات برای امام حسین (علیه السلام) و همچنین ده صلوات برای حضرت زینب (سلام الله علیها) بفرست
و نیت کن که ان شاالله حاجت روا بشی…

❣️ #تیر ماهی هستید؟
پس ده تاصلوات بفرستید و تقدیم به امام سجاد(علیه السلام)و همچنین حضرت ابوالفضل(علیه السلام)کنید…

#مردادی هستید؟
شما هم ده تا صلوات برای امام محمد باقر (علیه السلام)و نیز ده صلوات برای رقیه (سلام الله علیها) بفرستید…❤️

#شهریوری هستید ؟ده تا صلوات بفرستید هم واسه امام جعفر(علیه السلام)و هم برای حضرت ام البنین (سلام الله علیها)
دم شما حیدری…

#مهری هستید ؟
برای امام موسی کاظم (علیه السلام) ده صلوات
و برای دختر بزرگوارشان حضرت معصومه (سلام الله علیها) ) ده صلوات دیگر هم بفرستید…?

#آبانی هستید؟
ابانی های #حضرت زهرایی (سلام الله علیها) شما ویژه باید صلوات بفرستید
ده صلوات برای مادر سادات (سلام الله علیها) ده صلوات برای امام حسن مجتبی(علیه السلام) ده صلوات برای امام رضا (علیه السلام)
نصیبتان زیارت این سه بزرگوار?

#آذری هستید؟
ده صلوات تقدیم کنید به امام جواد(علیه السلام)و همچنین حضرت رباب (سلام الله علیها)

#دی ماهی هستید ؟
پس ده تاصلوات هدیه کنید به امام علی نقی(علیه السلام)و همچنین حضرت ام البنین (سلام الله علیها) …

#بهمنی هستید؟
سهم شما ده صلوات هدیه بر امام عسکری (سلام الله علیها) و همچنین ده صلوات تقدیم کنید به پیامبر ( (صلی الله علیه و آله) …

#اسفندی هستید؟
شما پانزده تا صلوات هدیه کنید به آقامون…❤️
اماممون..
عزیزمون….
امام مهدی (عج )ان شاالله که هرچی زودترچشممون به جمالشون روشن بشه…
اللهم عجل لولیک الفرج

موضوعات: بدون موضوع, تصاویر وسخنان رهبری
 [ 12:55:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  اسرائییییییل .........حواست رو جمع کن ...
اسرائییییییل .........حواست رو جمع کن

رهبری بعد از ترقه بازی داعش در تهران گفتند: ان شالله کلک اینها کنده خواهد شد

96/6/17

شش ماه نشده که داعش نابود شد

اسرائیل 25 سال اینده را نخواهد دید..

 

موضوعات: تصاویر وسخنان رهبری
[جمعه 1396-09-03] [ 12:18:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  حضور رهبر معظم در مناطق زلزله زده وشایعات.... ...
حضور رهبر معظم در مناطق زلزله زده وشایعات....

?چه جنگی بود ديروز…

ادامه »

موضوعات: نکات, تصاویر وسخنان رهبری
 [ 12:02:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت