پژوهش مدرسه علمیه عصمتیه سمنان


 
  دعای مستجاب ...

 

♦️هیچ کس به من نگفت:

که دعای ما در فــــــــرج شما اثر دارد وان را نزدیک میکند،??

نمیدانستم که شما دعا کردنمـان را دوستــ دارے و فرمـوده ای که خیـلی برای فـــــــــرج من دعا کنید.?✨

♦️به ما نرسید که راز فـــــــــرج وظهورت در دعای شب و روز ما نهفته اسـت وتا دستان ــ تک تک ما آسمانی نشود و چشمان‌مان از اشـک، بارانی نگـردد تو نمی آیـی.???

♦️اگـر به من گفته بودند که به آیتــ بصیـرت،بهاءالدینی بزرگوار سفارشــ کرده ای کـه در قنوت نمـازش((اللهم کن الولیک…)) را زمـزمه کنــد، ما هم از هـمان دوران نوجوانــی، قنوتمـان را زیبـا مـی‌خـواندیـم.??

♦️خیلی دیر فهـمیدم که بعد از هر نمـاز، دعـای مستجـاب دارم که مـی‌توانم با آن، یک سنـگ را از سـر راه ظهورتــ بـردارم.☺️☝️

 

♦️ای کاشــ در نوجوانـی می‌فهمـیدم که چقـدر دوستــ داری من لبــ به دعــــا بگشایـم وامدمـت را زمـزمه گر باشـم تا سهمـی هر چنـد کوچـک در شادی دیگـران داشته باشـم.??

 

 

?بخوان دعای فـــــــــرج را دعا اثـر دارد

دعا کبوتـر عشق است و بـال و پـر دارد?

 

❣بخـوان دعای فـــــــــرج را که یـوسف زهـرآ

زپشت پـرده غیبـت به ما نظـر دارد❣

➖??اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج??➖

موضوعات: پیام ها, سیاسی-اجتماعی
[دوشنبه 1399-04-23] [ 05:30:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  بیانیه گام دوم انقلاب ...

بیانیه #گام_دوم_انقلاب خطاب به ملّت ایران به ویژه جوانان

 

? نگاهی کلی به بیانیه‌ای که از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی صادر شد:

 

? جمهوری اسلامی ویژگی هایی دارد از جمله:

1️⃣ برای همه چیز میتوان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، امّا شعارهای جهانی این انقلاب دینی از این قاعده مستثنا است چون ویژگی‌هایی مثل آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانیّت، برادری در فطرت بشر است.

2️⃣ به نقدها حسّاسیّت مثبت نشان میدهد. ولی از ارزشهایش فاصله نمیگیرد.

3️⃣ انعطاف‌پذیر و آماده‌ی تصحیح خطاهای خویش است. اما تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست.

4️⃣ پس از نظام سازی، به رکود و خموشی دچار نشده است. متحجّر و در برابر پدیده‌ها و موقعیّتهای نو به نو، فاقد احساس و ادراک نیست.

5️⃣به اصول خود بشدّت پایبند و به مرزبندی‌های خود با رقیبان و دشمنان بشدّت حسّاس است. مرتکب افراط‌ها و چپ‌روی‌هایی که مایه‌ی ننگ بسیاری از قیامها و جنبشها است، نشده است.

6️⃣ این انقلاب از آغاز تا امروز نه بی‌رحم و خون‌ریز بوده و نه منفعل و مردّد. در هیچ معرکه‌ای گلوله‌ی اوّل را شلیک نکرده است، ولی پس ‌از حمله‌ی دشمن از خود دفاع کرده و ضربت متقابل را محکم فرود آورده است.

7️⃣ از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است و با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان ایستاده است

 

? درس هایی که رهبرانقلاب به عنوان نسل اول انقلاب برای جوانان گفتند:

 

✊? همه چیز علیه ما بود، چه رژیم فاسد طاغوت که علاوه ‌بر وابستگی و فساد و استبداد و کودتایی و چه آمریکا و قدرت های شرق و غرب.

✌? هیچ تجربه‌ی پیشینی و راه طی شده‌ای در برابر ما وجود نداشت. اما گام های بزرگی را طی کرد.

 

? ثمرات و نتایج گام اول انقلاب:

1️⃣ ثبات و امنیّت کشور و تمامیّت ارضی و حفاظت از مرزها.

2️⃣ موتور پیشران کشور در عرصه‌ی علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی.

3️⃣ مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات، مقابله با فتنه‌های داخلی، حضور در صحنه‌های ملّی و استکبارستیزی به اوج رسانید.

4️⃣بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللی را به گونه‌ی شگفت‌آوری ارتقاء داد.

5️⃣ کفّه‌ی عدالت را در تقسیم امکانات عمومی کشور سنگین کرد.

6️⃣ عیار معنویّت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه بگونه‌ای چشمگیر افزایش داد.

7️⃣ تبدیل شدن به نماد پر ابّهت و با شکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان.

 

? ماموریت های نسل جوان برای گام دوم انقلاب:

1️⃣ علم و پژوهش: دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است… ما هنوز از قلّه‌های دانش جهان بسیار عقبیم؛ باید به قلّه‌ها دست یابیم.

2️⃣ معنویّت و اخلاق: معنویّت به معنی برجسته کردن ارزشهای اخلاق به معنی رعایت فضلیت‌های اخلاقی

3️⃣ اقتصاد: جوان و دانا و مؤمن و مسلّط بر دانسته‌های اقتصادی در درون دولت اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند.

4️⃣ عدالت و مبارزه با فساد: مّا تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه‌خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی که همه به بی‌عدالتی می‌انجامد، بشدّت ممنوع است؛ همچنین غفلت از قشرهای نیازمند حمایت، به هیچ رو مورد قبول نیست.

5️⃣ استقلال و آزادی: استقلال ملّی به معنی آزادی ملّت و حکومت از تحمیل و زورگویی قدرتهای سلطه‌گر جهان است. و آزادی اجتماعی به معنای حقّ تصمیم‌گیری و عمل کردن و اندیشیدن برای همه‌ی افراد جامعه است.

6️⃣ عزّت ملّی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن: این هر سه، شاخه‌هایی از اصلِ «عزّت، حکمت، و مصلحت» در روابط بین‌المللی‌اند.

7️⃣ سبک زندگی: تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیانهای بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه میطلبد که باز چشم امید در آن کچ

 

به شما جوانها است.

? @didebann

موضوعات: پیام ها, تصاویر وسخنان رهبری, سیاسی-اجتماعی
[جمعه 1397-11-26] [ 12:25:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  دست زدن در مجالس شادی اهل بیت ...
دست زدن در مجالس شادی اهل بیت

‼️دست زدن در شادی اهل بیت

 

?س 936: دست‌زدن همراه با شادی و خواندن و ذکر صلوات بر پیامبر اکرم و آل او(صلوات الله علیهم اجمعین) در جشن‌هایی که به مناسبت ایام ولادت ائمه معصومین(علیهم‌السلام) و اعیاد وحدت و مبعث برگزار می شود چه حکمی دارد؟ اگر این جشن ها در مکان‌های عبادت مانند مسجد و نمازخانه های ادارات و مؤسسات دولتی و یا حسینیه ها برگزار شوند، حکم آن‌ها چیست؟

 

✅ج: به‌ طور کلی کف زدن فی نفسه به نحو متعارف در جشن‌های اعیاد یا برای تشویق و تأیید و مانند آن اشکال ندارد ولی بهتر است فضای مجالس دینی به‌ خصوص مراسمی که در مساجد و حسینیه ها و نمازخانه ها برگزار می شود، به ذکر صلوات و تکبیر معطّر گردد تا انسان به ثواب آن‌ها برسد.

 

?منبع: khamenei.ir

 

موضوعات: اموزشی, نکات, سیاسی-اجتماعی
[جمعه 1397-09-09] [ 11:38:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  چرا موقع آب خوردن سلام می فرستیم؟؟ ...
چرا موقع آب خوردن سلام می فرستیم؟؟

فضیلت یاد کردن سید الشهدا علیه السلام هنگام نوشیدن آب

 

حضرت سکینه دختر امام حسین علیه السلام فرمود: چون پدرم شهید شد او را در آغوش گرفتم و بی هوش شدم در آن حال شنیدم که می فرمود:

شیعتی ما إنْ شَرِبْتُمْ رَیَّ عَذْبٍ فَأذْکُرونی

أوْ سَمِعْتُمْ بِغریبٍ أو شهیدٍ فَأنْدَبونی

«ای شیعیان من! هر وقت آب خوشگوار نوشیدید مرا یاد کنید و هر زمان نام غریب یا شهیدی را شنیدید بر من گریه کنید» [1]

داوود رقّی گوید: خدمت امام صادق علیه السلام بودم آن جناب آب طلب نمودند چون نوشیدند رقت کردند و چشم مبارکشان پر از اشک شد و گریستند:

سپس فرمودند: ای داود! خدا قاتل حسین علیه السلام را لعنت کند؛

«چه اندازه یاد حسین زندگی را ناگوار می کند من هیچگاه آب سرد ننوشم جز اینکه حضرت حسن علیه السلام را یاد کنم، و هر کس آب نوشد و حضرت حسین و اهل بیتش را یاد کند، و کشنده او را لعنت نماید خداوند صد هزار حسنه برای او بنویسد و صد هزار گناه از او محو کند و صد هزار درجه برای او بالا برد، و گویا صد هزار بنده آزاد کرده است و خداوند متعال روز قیامت او را با صورتی درخشان (با قلبی مطمئن) محشور فرماید»[2]

در حدیث دیگر امده است: هر کس آب بیاشامد و از تشنگی امام مظلوم در کربلا یاد کند و بر قاتلان سیدالشهداء لعنت کند مثل کسی است که هزار پیامبر خدا را از تشنگی نجات داده و هزار مرتبه در رکاب امام عادلی شهید شده باشد.[3]

 

 

 

[1]مصباح کفعمی ص 741

[2]کامل الزیارات ،106ب 34

[3]انوار الشهاده، 159 ف 14

سحاب رحمت، تألیف عباس اسماعیلی یزدی

 

موضوعات: پیام ها, مناسبت ها, سیاسی-اجتماعی
[یکشنبه 1397-07-22] [ 03:33:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  همه کارهایت تابع نمازت می باشد ...

?حضرت امام علی علیه السلام در نامه ای به بعضِ عمال حکومت اسلامی فرمودند :

« وَاخْفِضْ لِلرَّعِیَّةِ جَناحَکَ وَ ابْسُطْ لَهُمْ وَجْهَکَ وَ اَلِنْ لَهُمْ جانِبَکَ »

بالهای محبتت را برای رعیت بگستران و با مردم گشاده روی و فروتن باش!

—————————————

?فی رِسالَتِهِ إلى مُحَمَّدِ بن أبی بَکرٍ:

صَلِّ الصَّلاةَ لِوَقتِها المُؤَقَّتِ لَها، ولا تُعَجِّل وَقتَها لِفَراغٍ، ولا تُؤَخِّرها عَن وَقتِها لِاشتِغالٍ، واعلَم أنَّ کلَّ شَی ءٍ مِن عَمَلِک تَبَعٌ لِصَلاتِک.

? در نامه به محمد بن ابى بکر فرمودند :

نماز را در وقت مقرّرش بخوان و براى آسوده شدن آن را جلو و به جهت اشتغال به کارى، آن را به تأخیر مینداز و بدان که همه کارهایت تابع نمازت مى‌باشد.

منبع :سخنرانی استاد حسینی  قمی

 

موضوعات: پیام ها, احادیث, سیاسی-اجتماعی
[سه شنبه 1397-05-23] [ 07:16:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  فضیلت نماز دهه اول ذی الحجه ...

نماز دهه اول ذی الحجه

یکشنبه مورخ ۹۷/۵/۲۱ آخرین روز از ماه ذی القعده وشب اول ماه ذی الحجه مي باشد ✒

هرکس در۱۰شب اول ماه ذی الحجه دورکعت نماز معروف به نماز « و واعدنا» بخواند در ثواب حج حجاج شریک ومثل آن است که همراه حجاج درسفرحج بوده است. وقت خواندن این نماز ازشب اول ذی الحجه مابین نماز مغرب وعشاء می باشد به مدت ۱۰شب که تا شب عید قربان یعنی ۹ ذی الحجه ادامه دارد.

کیفیت خواندن نماز «و واعدنا»  ?

مابین نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز بجا آورد، در هر رکعت پس از حمد ، سوره توحید و سپس آیه 142 از سوره شریفه الأعراف را میخواند :

«وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعينَ لَيْلَةً وَ قالَ مُوسى لِأَخيهِ هارُونَ اخْلُفْني في قَوْمي وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبيلَ الْمُفْسِدين»

 

 

موضوعات: مناسبت ها, نکات, سیاسی-اجتماعی
[یکشنبه 1397-05-21] [ 11:30:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  نقش زن در تربیت و تحکیم خانواده ...
نقش زن در تربیت و تحکیم خانواده

نقش مادر در تحکیم روابط خانواده

 

جامعه انسانی، نیازمند علل و عواملی است تا گرایش و صفای باطن افراد آن تأمین شود و صرف قوانین و مقررات سیاسی، نظامی، اقتصادی و … برای این کار، کافی نیست و از طرف دیگر، جوامع کوچک خانوادگی، جامعه بزرگ بشری را می‏سازند، یعنی اعضای خانواده‏های متعدد، عامل تحقق مجتمع رسمی خواهند بود و مادامی که سبب رأفت و گرایش، در بین اعضای خانواده پدید نیاید، به هنگام تشکیل یک مجتمع رسمی، هرگز بین آحاد آن، صفای ضمیر، روح تعاون و پیوند دوستی برقرار نخواهد شد
مهمترین عاملی که بین افراد خانواده، رأفت، گذشت و ایثار را زنده می‏کند، تجلی روح مادر، در کانون خانواده است، زیرا پدر، گرچه به عنوان «الرجال قوامون علی النساء» عهده‏دار کارهای اداری و اجرایی جامعه کوچک، یعنی خانواده است، لیکن اساس خانواده که بر مهر، وفا و پیوند، پی‏ریزی شده است، به عهده مادر است، زیرا مادر مبدأ پیدایش و پرورش فرزندانی است که هر کدام به دیگری وابسته‏اند و افرادی که از یک زن متولد می‏شوند، همانند میوه‏های یک درخت نیستند که روح ایثار انسانی در سطح گیاه، ظهور نکند یا مانند بچه‏های یک حیوان ماده نخواهند بود که فاقد تعاون انسانی بوده و پیوند خاص بشری در آنها جلوه نکند، بلکه فرزندان متولد شده از یک زن خواه بدون فاصله و خواه با فاصله نسبت به یکدیگر رؤوف و مهربان بوده و پیوند فطری خود را در پرتو تعالیم دینی شکوفا می‏نمایند، و در مکتب دین، حفظ این پیوند و فراموش نکردن آن از واجبهای مهم به شمار آمده است. اگر کسی این پیوند فطری و دینی را قطع نماید، از رحمت ویژه الهی، محروم خواهد شد، زیرا صله رحم از چیزهایی است که خداوند به آن امر فرموده و در باره «قاطعان» چیزی که باید «وصل» شود، جریان لعن و نفرین الهی مطرح شده است:

«الّذین یَنْقُضُونَ عهدَاللّه‏ مِنْ بَعْدِ میثاقِه و یقطعون ما اَمَرَاللّه‏ُ بِهِ اَنْ یُوصَل و یُفسدون فی الارض اولئک هم الخاسرون»

«والذین ینقضون عهداللّه‏ من بعد میثاقه و یطعون ما امراللّه‏ به ان یوصل و یفسدون فی الارض اولئک لهم اللعنةُ و لهم سوء الدار»

شاید، سر آنکه در دو آیه شریفه مزبور، افساد در زمین، در کنار «قطع چیزی که «وصل» آن لازم است ذکر شده این باشد که افراد تربیت شده خانواده‏های اصیل دینی که قانون صله رحم و حفظ پیوند اعضا را ادارک کرده و عمل نموده‏اند، وقتی وارد اجتماع رسمی شدند، دست به افساد در زمین نمی‏زنند، زیرا با روح پیوند و ایثار، گام به جامعه نهاده‏اند، ولی کسانی که از خانواده‏های غیر دینی برخاستند، چون اصل پیوند فطریِ بین اعضا را در اثر رعایت نکردن قانون صله رحم و ایثار و تعاون و … فراموش کرده‏اند، با ورودشان به جامعه رسمی، پدیده‏های توحش و تندخویی نیز ظهور خواهد کرد. خلاصه، آنکه قانون صله رحم، اصل مهمی است که جامعه کوچک را درست تربیت کرده و زمینه شکوفایی جوامع بزرگ را فراهم می‏نماید. صله رحم، اصل حاکم بر خویشاوندان و محارم و وابستگان خانوادگی است و منشأ تمام این خویشاوندیها و وابستگیها همانا پیدایش کلیه اعضا از یک رحم می‏باشد و آن رحم که مبدأ ایجاد اعضای به هم پیوسته است جزء زن بوده، در حقیقت، مقام والای زن است که پایه‏گذار قانون ارحام، صله رحم، محرومیت و نظایر آن است.

نتیجه آنکه زن، نقش اصلی خانواده و خویشی را به عهده دارد، گرچه مرد مسؤول کارهای اجرایی و تأمین هزینه‏های زندگی و مانند آن است. از این رهگذر، قرآن کریم ضمن توصیه به انسان در گرامی داشتن پدر و مادر، زحمات مادر ـ زایمان و شیردادن ـ را که منشأ اصلی آنها رحم است، یادآور می‏شود:

«و وصَّینا الانسان بوالدیه احساناً حَمَلَتْه امُّه کرها و وضعته کرها و حَمْلُه و فِصالُهُ ثلثون شهرا …»

«حملته امه وهنا علی وهنٍ و فصاله فی عامین …»

حضرت امام زین العابدین(ع) نیز در رساله حقوق، لزوم رعایت حقوق ارحام را به مقدار پیوستگی و قرابت نسبت به رَحِم، بیان فرمود و اولین حق را در نظام خانوادگی به مادر داده، آن گاه از حق پدر سخن به میان آورده، چنین فرموده است:

«… و حُقوقُ رَحِمِکَ کثیرةُ متصلة بقدر اتصال الرحم فی القرابة فَاَوْجَبُها علیک حَقُّ امِّکَ ثم حقَ ولدک ثم حق اخیک ثم الاقرب فالاقرب»

باید توجه داشت که نقش زن، نه تنها ایجاد رابطه خویشی بین اعضای نَسَبی یک خانواده است، بلکه سهم آن در ایجاد پیوند رَحمی بین وابستگان سَببی نیز قابل انکار نیست، زیرا در اسلام، وابستگان سببی همانند پیوستگان نَسَبی از پیوند خاصی برخوردارند و قانون دامادی، مقررات فراوانی را به همراه دارد، چنان که از خطبه رسول اکرم(ص) در مراسم عقد زناشویی حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(ع) چنین استفاده می‏شود که مصاهره و دامادی، ملحق به نسب بوده و عروس و داماد به منزله فرزندان دو خانواده، محسوب می‏شوند و اعضای دو خانواده، بخصوص پدران و مادران، به منزله افراد یک خانواده به حساب خواهند آمد.

این قانون که از خطبه رسول اکرم(ص) و نیز از خطبه عقد زناشویی حضرت جواد(ع) توسط حضرت رضا(ع)استفاده شد از آیه «هو الّذی خَلَقَ من الماء بشرا فجعله نسبا و صهرا» استنباط می‏شود. از اینجا می‏توان به یک مطلب مهم، یعنی روشن شدن نقش زن در ایجاد ارتباط بین مرد ـ به عنوان پدر ـ و بین افرادی که در آینده متولد می‏شوند ـ به عنوان فرزندان ـ پرداخت؛ بدین بیان که زن، ابتدا مرد را جذب کرده، رأفت و عطوفت در او می‏دمد و او را آرام می‏کند. سپس به کمک همان عنصر آرام، رؤوف و مطمئن، خانواده آرام و خویشان مهربان را تشکیل می‏دهد. اگر این مسأله، روشن و برای اثبات آن، دلیل ارائه شود، آن‏گاه معلوم خواهد شد که اصالت خانواده به عهده زن است و پایه اصلی تأسیس حوزه خویشاوندی و تشکیل حکومت مهر و رأفت، همانا زن خواهد بود؛ چرا که او:
اول ـ مرد اجنبی را خویشاوند می‏سازد.

دوم ـ با تکثیر نسل، دو خانواده را در اثر دامادی به هم مرتبط می‏نماید.

سوم ـ در اثر شیردادن، افراد بیگانه را محرم نموده و پیوند رضاعی را چون پیوند دامادی به رابطه خویشاوندی، نزدیک می‏نماید.

اثر حضرت آیت ‏اللّه‏ جوادی آملی

گردآوری:گروه خانواده خوشبخت سايت تبيان زنجان
http://www.tebyan-zn.ir/healthy_safe_life.html

 

موضوعات: مقالات, سیاسی-اجتماعی
[جمعه 1397-05-12] [ 03:37:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  حدیث روز ...

زیاد سجده کنید

ادامه »

موضوعات: سیاسی-اجتماعی
[پنجشنبه 1397-03-31] [ 01:39:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  درمحضر رهبر عظیم الشان وفرمانده کل قول ...
درمحضر رهبر عظیم الشان وفرمانده کل قول

⛔ لزومی ندارد معاهداتی که میدانیم مشکل دارد به‌خاطر جهات مثبت تصویب کنیم ?مجلس خودش قانون مبارزه با پول‌شویی و تروریسم تصویب کند

?رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

?️موارد پیشنهادی برای تصویب به‌عنوان قانون، نباید خلاف مصالح کشور باشند.البته در مجلس که عرهبر این صورت نمی‌گیرد.

?️این معاهدات بین‌المللی که در زبان لاتین، به آن کنوانسیون گفته میشود، در اصل در یک نقطه‌ای پخت‌وپز می‌شود. کشورهای عضو این کنوانسیون‌ها هیچ تأثیری در ایجاد این‌ها ندارند.

?️قدرت‌های بزرگ بر اساس منافع و مصالح خود، این معاهدات را آماده می‌کنند، دولت‌های همسو یا مرعوب یا همراه آن‌ها هم این کنوانسیون‌ها را در کشورهایشان تصویب می‌کنند. بعد اگر یک دولت مستقلی مثل جمهوری اسلامی پیدا شود که آن را نپذیرد، سرش می‌ریزند که آقا ۱۵۰ کشور این معاهده را قبول کرده‌اند، شما چطور قبول نمی‌کنید؟ ?️بعضی از این معاهدات مواد مفیدی دارند؛ عیبی ندارد.

?️راه‌حل مسئله این است که مجلس خودش قانون بگذارد، مثلاً یک قانون مبارزه با پول‌شویی، یک قانون مبارزه با تروریسم. ?️هیچ لزومی ندارد ما چیزهایی که نمی‌دانیم به کجا ختم می‌شود و حتی می‌دانیم که مشکلاتی دارد، به‌خاطر آن جهات مثبت قبول کنیم. ۹۷/۳/۳۰

موضوعات: تصاویر وسخنان رهبری, سیاسی-اجتماعی
 [ 01:01:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  ضرورت تصحیح و تعدیل خوردن و آشامیدن ...
ضرورت تصحیح و تعدیل خوردن و آشامیدن

 نکته_های_شنیدنی: ضرورت تصحیح و تعدیل خوردن و آشامیدن

 

? اصل خوردن_و_آشامیدن و علاقه انسان به آن و لذت بردن از غذاها و نوشیدنی ها، امری فطری و غریزی است که خدای رحمان در نهاد او قرار داده است و هرگز نکوهیده و بد نیست. گواه این مدعا، آموزه های دینی است که به نعمت های مختلف الهی و خوردنی ها و آشامیدنی ها اشاره دارد. براساس طب اسلامی، طبیب باید برای درمان فرد، تغذیه وی را اصلاح کند.

 

↩️ در قالب دو عنوان اصلی خوردن و آشامیدن، به تحلیل و بررسی این اصل مهم طبی می پردازیم:

 

1️⃣ خوردن صحیح، اهمیت و نقش آن در سلامت

در دین مبین اسلام، بیش از همه ادیان به اصول و مبانی تغذیه و خوردن توجه شده است.

تغذیه صحیح و مورد نیاز از مهمترین عوامل تندرستی است.

 

2️⃣  آشامیدن، آداب و بایسته ها و فواید

براساس آموزه های دینی، نوشیدن نیز بسان خوردن، امری مهم استو باید درست و با رعایت آداب و بایسته های آن باشد.

آب و اهیمت آن از نگاه دین: آب اساسی ترین مادّه حیات و زندگانی و جزء اصلی سازنده همه موجودات زنده است.

آداب نوشیدن آب

اثر نوشیدن آب در سلامتی: به هر روی، آب در زندگی همه موجودات، نقشی بسیار اساسی دارد. این مایه حیات، کارکرد دستگاه گوارش را در وضعی مطلوب نگاه می دارد و اثر مهمی در جذب انرژی و مواد مغذی ضروری ایفا می کند. همچنین از طریق تعریق و دفع ادرار، به تعادل و ثبات دمای بدن و نیز خروج سموم و مواد زاید از اعضای داخلی بدن کمک می کند.

 

? منبع: کتاب طب اسلامی، مبانی و اصول، دکتر علی رضایی بیرجندی،ص۱۳۲.

ادامه »

موضوعات: بدون موضوع, نکات, سیاسی-اجتماعی
[چهارشنبه 1397-03-09] [ 03:48:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  مبعث روز اخلاق یا سیاست؟؟ ...
مبعث روز اخلاق یا سیاست؟؟

?مبعث، روز اخلاق است یا سیاست؟

 

? قرآن صریحاً می‌گوید علت بعثت انبیاء «درگیری با طاغوت» است(نحل/36)، اما بین ما مشهور شده که اخلاق است!

 

? رسول خدا(ص) یک سیاستمدار بزرگ بود که به‌دنبال قدرت بود، چون نجات بشر بدون قدرت امکان ندارد!

 

? تا وقتی قدرت در جامعه اصلاح نشود، جامعه اصلاح نخواهد شد

 

? چرا حدیث «بُعِثتُ لِاُتَمّمَ مَکارِمَ الاخلاق» مشهور شده؛ با اینکه سند محکمی ندارد؟ 

 

? تمام درگیری انبیاء سرِ مسائل سیاسی بوده، نه سرِ برگزاری کلاس اخلاق!

 

? دلیل این‌همه اذیت پیامبر(ص) این بود که دنبال قدرت بود

 

? رسول خدا(ص) یک سیاستمدار بزرگ بود؛ و ما باید برای کتاب‌های درسی و تبلیغات دینی در جامعۀ خودمان #متأسف باشیم که تصویر دقیق و صحیحی از رسول خدا(ص) به جامعه ارائه نداده‌اند

 

? شاید 1400 سال است که برخی سعی کرده‌اند طوری از دین و رسول خدا(ص) برای ما حرف زده شود که وقتی نام پیامبر(ص) را می‌شنویم فقط به یاد مهربانی‌های او بیفتیم نه به یاد قدرتمندی او، به یاد اخلاق فردی او بیفتیم نه به یاد حاکمیت سیاسی‌ای که او دنبال می‌کرد.

 

? به همین دلیل در بین همۀ ما، حدیث شریف «انّی بُعِثتُ لِاُتَمّمَ مَکارِمَ الاخلاق» بسیار مشهور است، با اینکه این حدیث از سندِ محکمی برخوردار نیست، بلکه از نظر سند دچار خدشۀ اساسی است، ولی بسیاری از آیات محوری قرآن و روایات با اسناد بسیار روشن و قاطع، بین ما از شهرت کافی برخوردار نیستند!

 ??ادلۀ ضعف سند حدیث مشهور را اینجا بخوانید 

 

? خداوند متعال خودش در قرآن کریم می‌فرماید: «وَ لَقَدْ بَعَثْنا فی‏ کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت»(نحل/36) هر پیامبری را فرستادیم برای آن است که به مردم بگویند: «خدا را عبادت کنید و از تبعیت طاغوت اجتناب کنید.» در واقع هر پیغمبری را فرستادیم، دو هدف داشته است-که این دو هدف دو روی یک سکه هستند- یکی عبادت خدا و دیگری درگیری با طاغوت است.

 

? تمام درگیری‌های انبیاء الهی بر سرِ مسائل سیاسی و به‌خاطر درگیر شدن با قدرت‌طلبان بوده، و الا هیچ پیغمبری را به‌خاطر اینکه درس اخلاق بدهد، کسی نمی‌کُشد!

 

? پیامبر اکرم(ص) مسلماً به دنبال قدرت بودند، چرا که بدون قدرت، نجات بشر امکان ندارد. و همان اخلاق و معنویات و عرفانیات زیر سایۀ قدرت به بشریت هدیه می شود. زیرا این قدرت‌طلب‌ها هستند که مانع رشد انسان می‌شوند و انسان‌ها را فاسد نگه می‌دارند. 

 

? تا وقتی فرمانداران و مسئولانِ درست، در یک جامعه حاکم نباشد، کارِ فرهنگی کردن «شوخی» است! بزرگترین اقدام فرهنگی و اخلاقی در یک جامعه این است که قدرتمندان آن جامعه، افراد صالحی باشند. 

 

? رسول خدا(ص) یک سیاستمدار بزرگ بود. و ما باید برای تبلیغات دینی در جامعۀ خودمان متأسف باشیم که تصویر دقیق و صحیحی از رسول خدا(ص) و کاری که انجام داد به جامعه ارائه نداده‌اند. 

 

?علیرضا پناهیان ۹۵/۰۹/۲۶ ۱۳

موضوعات: اموزشی, نکات, سیاسی-اجتماعی
[یکشنبه 1397-01-26] [ 06:59:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  درمحضر علمای اخلاق ...
درمحضر علمای اخلاق

☘ساختن روح و بدن اخروی☘

 

عارف واصل استاد محمود امامی نجف آبادی:

انسان در هر لحظه ای یا مشغول تاثیر است یا مشغول تاثر و در هر کدام از این ها روح و بدن آخرتی برای خودش مهیا می سازد. آن روح و بدن یا نباتی است یا حیوانی‌ یا شیطانی یا ملکی ‌و یا الهی. و معیار این که کدام روح و بدن باشد این است که انگیزه انسان برای آن کار و محرک انسان برای آن کار چیست؟ اله است یا شیطان، ملک است یا حیوان. معیار آن، محرک و انگیزه ما در انجام فعل است.

#استاد_امامی

☘بنده حلقه بگوش او باش☘

 

استاد علامه حسن زاده آملی:

وظیفه ما این است که بنده ی حلقه بگوش او باشیم، و می‌دانیم قدمی که در راه او برداشته‌ایم و نیتی که در این راه نموده‌ایم و عمل خیری که انجام داده‌ایم، و هرگونه حسابی که در بانک الهی باز کرده‌ایم، به هدر نخواهد رفت:

“انا لا نضیع اجر من أحسن عملاً”

 

?مجموعه مقالات

 

☘ذکر در شب☘

 

امام صادق علیه السلام می فرمودند: شب هنگام، با حال زاری و بیم، بدون آنکه آوایت را آشکار کنی، پروردگارت را در ضمیرت یاد کن (و ده بار بگو): “لا اله الا الله وحده لا شریک له، له الملک و له الحمد، یحیی و یمیت و یمیت و یحیی و هو علی کل شی ء قدیر".

 

و نیز هنگام برآمدن آفتاب و هنگام فرو شدن آن ده بار بگو “اعوذ بالله السمیع العلیم”

 

?پندهای حکیمانه

ادامه »

موضوعات: سیاسی-اجتماعی
[جمعه 1397-01-24] [ 03:07:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  درمحضر استاد پناهیان ...
درمحضر استاد پناهیان

راه‌هاي رسيدن به حال خوش معنوي و نشاط زندگي/ ج6

 

 قدم اول براي رسيدن به حال خوش معنوي چيست؟

 

حال خوش معنوي يعني لذت بردن از اينکه احساس کني در پناه خدا هستي! اين کِيف- از يک مرحله‌اي به بعد- اشک آدم را هم جاري مي‌کند/ هر گريه‌اي نشانه حال خوش معنوي نيست؛ اين گريه بايد ناشي از يک قلب شاد باشد/ حال خوش معنوي يعني اطمينان و نداشتن نگراني! قدم اول براي رسيدن به حال خوش معنوي اين است که به خدا اطمينان پيدا کني. أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ، يعني با ذکر خدا آرام شو، تا نگراني‌هايت برطرف شود/ آيت‌الله بهجت: اگر آن‌قدر که بچه به مادرش اعتماد دارد، به خدا اعتماد داشتيم، مشکلي نداشتيم!

ادامه »

موضوعات: پیام ها, نکات, سیاسی-اجتماعی
[چهارشنبه 1397-01-15] [ 12:44:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  چگونه میتوان یک ملت را تقویت کرد ...
چگونه میتوان یک ملت را تقویت کرد

✅ خاطره ای خاص و عبرت آموز از یک مهندس نفت!

 

ﺳﺎﻝ ۸۱ در ﺑﻨﺪﺭ ﻋﺴﻠﻮﯾﻪ ﯾﺎ ﻫﻤﻮﻥ ﭘﺎﺭﺱ ﺟﻨﻮﺑﯽ، ﺳﺎﻟﻬﺎﯼ ﺍﻭﺝ ﮐﺎﺭ ﺗﻮ ﭘﺎرﺱ ﺟﻨﻮﺑﯽ ﺑﻮﺩ ﻭ ﮐﺎﺭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯿﺸﺪ. 

 

ﺑﺎ ﯾﻪ ﻣﻬﻨﺪﺱ ﮊﺍﭘﻨﯽ ﺩﻭﺳﺖ ﺷﺪﻡ، ﻣﺮﺩ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﻮﺩ، ﻣﻬﻨﺪﺱ ﺗﺎﺳﯿﺴﺎﺕ ﺩﺭﯾﺎﯾﯽ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻣﺜﻞ ﺑﻘﯿﻪ ﮊﺍﭘﻨﯽ ﻫﺎ ﺳﺨﺖ ﮐﻮﺵ، ﻭ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﻮﺏ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﺻﺤﺒﺖ ﻣﯿﮑﺮﺩ، ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﻭﻗﺖ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺘﯽ ﻭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﻤﻮﻥ ﭘﺎ ﮔﺮﻓﺖ، ﺑﻬﺶ ﮔﻔﺘﻢ ﺩﻟﻢ ﻣﯿﺨﻮﺍﺩ ﯾﻪ ﺑﺎﺭ سوشی ﺑﺨﻮﺭﻡ، ﻭ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﮐﻨﻢ ﺑﺒﯿﻨﻢ ﭼﯿﻪ، ﮔﻔﺖ ﺑﺎﺷﻪ، ﯾﮏ ﺷﺐ ﺩﻋﻮﺗﺖ ﻣﯿﮑﻨﻢ، ﺳﻮﺷﯽ ﻣﻬﻤﻮﻧﻢ ﺑﺎﺷﯽ .

 

ﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﻋﺼر ﺑﻬﻢ ﺯﻧﮓ ﺯﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﻡ ﺍﺯ ﮊﺍﭘﻦ ﻣﺎﻫﯽ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﻭ ﺍﻣﺸﺐ ﺑﯿﺎ ﺧﻮﻧﻪ ﻣﻦ. توی خونه اش ﭘﺸﺖ ﻣﯿﺰ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩﻡ ﻭ ایشون ﺩﺍﺷﺖ ﺗﻮ ﺁﺷﭙﺰ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﺮﺍﻡ ﭼﺎﯼ ﺳﺒﺰ ﮊﺍﭘﻨﯽ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﯿﮑﺮﺩ، ﯾﻪ ﻇﺮﻑ ﺷﮑﻼﺕ ﺭﻭ ﻣﯿﺰ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﯾﻪ ﺩﻭﻧﻪ ﺍﺯﺵ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻢ ﮐﻪ ﺑﺨﻮﺭﻡ، ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺪﻣﺰﻩ ﺑﻮﺩ ! ﺧﯿﻠﯽ !

 

ﺑﻬﺶ ﮔﻔﺘﻢ ‏( ﮐﻮﺟﻮ ‏) ﺍﯾﻦ ﭼﻪ ﺷﮑﻼﺗﯿﻪ؟ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺪﻣﺰﻩ ﺍﺳﺖ. 

ﮔﻔﺖ ﺍﺯ ﮊﺍﭘﻦ ﺁﻭﺭﺩﻡ، ﮔﻔﺘﻢ ﺧﺐ ﭼﺮﺍ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺍﺯ ﺳﻮﭘﺮ ﻣﺎﺭﮐﺖ ﺷﮑﻼﺕ نمیخری؟

ﺍﯾﻦ ﭼﯿﻪ ﺗﻮ ﻣﯿﺨﻮﺭﯼ ﺁﺧﻪ ‏( ﺑﺎ ﻫﻢ ﺷﻮﺧﯽ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ ‏) ﺑﺎ ﺳﯿﻨﯽ ﭼﺎﯼ ﺍﻭﻣﺪ ﭘﯿﺸﻢ ،ﻫﻤﯿﻨﺠﻮﺭ ﮐﻪ ﭼﺎﯼ ﻣﯿﺮﯾﺨﺖ گفت:

 

ﻣﻠﺖ ﮊﺍﭘﻦ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺟﻨﮓ ﺭﻭﺯﯼ ۱۶ﺳﺎﻋﺖ ﮐﺎﺭ ﮐﺭﺩ،ﺑﺎﺑﺖ ۸ ساعتش ﻣﺰﺩ ﻣﯿﮕﺮﻓﺖ ﻭ ۸ﺳﺎﻋﺖ دیگه شو ﺭﺍﯾﮕﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﻣﯿﮑﺮﺩ، ﺗﺎ ﮐﺸﻮﺭﻣﻮﻥ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺑﺸﻪ، ۲ﻧﺴﻞ ﺍﺯ ﻣﻠﺖ ﮊﺍﭘﻦ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﻭ ﻓﺪﺍ ﮐﺮﺩ، ﻣﻦ ﺑﺎ ﻣﺎﻟﯿﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﮊﺍﭘﻦ ﭘﺮﺩﺧﺖ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺭﻓﺘﻢ، ﻭ ﺍﻻﻥ ﻣﻮﻇﻔﻢ ﺩﺭﺁﻣﺪﻡ ﺭﻭ ﺗﻮ ﮐﺸﻮﺭ ﺧﻮﺩﻡ ﺧﺮﺝ ﮐﻨﻢ. 

 

ﻣﻦ ﻧﯿﻮﻣﺪﻡ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺷﮑﻼﺕ ﺑﺨﺮﻡ، من ﺍﻭﻣﺪﻡ ﻟﻄﻒ ﻣﺮﺩﻡ ﮐﺸﻮﺭﻡ ﺭﻭ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﮐﻨﻢ … ﻣﻦ ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﻡ مالیات و ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻣﻠﺖ ﮊﺍﭘﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻦ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻪ ﺭﻭ ﺧﺎﺭﺝ ﺍﺯ ﮊﺍﭘﻦ ﺧﺮﺝ کنم.!

 

ﺧﻔﻪ ﺧﻮﻥ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩﻡ، ﺩﺭﺳﯽ ﮐﻪ ﺍﻭﻥ ﻣﻬﻨﺪﺱ ۱ﻣﺘﺮ ﻭ ۶۵ ﺳﺎﻧﺘﯽ ﮊﺍﭘﻨﯽ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺍﻭﻧﺮﻭﺯ ﺩﺍﺩ ﺭﻭ ﻫﯿﭻ ﻭﻗﺖ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻧﻤﯿﮑﻨﻢ.

 

ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﻡ ﻣﯿﮕﻢ ﮐﺪﻭﻡ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺣﺎﺿﺮﯾﻢ ﺳﺨﺘﯽ ﺑﮑﺸﯿﻢ؟ ﮐﺪﻭﻡ ﻧﺴﻞ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺣﺎﺿﺮﻩ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﻭ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﻨﻪ ﺗﺎ ﻧﺴﻠﻬﺎﯼ ﺑﻌﺪﯼ ﺑﻪ ﺭﻓﺎﻩ ﺑﺮﺳﻦ؟

 

ﮐﯽ ﯾﺎﺩ ﻣﯿﮕﯿﺮﯾﻢ ﻭﻃﻦ ﭘﺮﺳﺘﯽ، ﻓﺤﺶ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﻋﺮﺑﻬﺎ ﻭ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭ ﺑﻪ ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﯽ ﺗﻮ ۲۵۰۰ ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﻧﯿﺴﺖ؟ ﮐﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﯾﺎﺩ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ تغییر رو از خودمون شروع کنیم، ﻧﮕﯿﻢ ﺍﻭﻝ ﯾﮑﯽ ﺩﯾﮕﻪ، ﺑﻌﺪ ﻣﻦ؟

ﭼﺮﺍ ﻧﻤﯿﮕﯿﻢ ﺍﻭﻝ ﻣﻦ ﺗﺎ ﺑﻐﻞ ﺩﺳﺘﯿﻢ ﻫﻢ ﯾﺎﺩ ﺑﮕﯿﺮﻩ؟

 

?دکتر خدایی

 تنها درسی که میتونیم بگیریم اینه که هر جا ی این جهان هستی که با شیم به ملت خود کمک کنیم.وکوچکترین کارها را دست کم نگیریم.

به گفته شاعر عزیزمان

قطره قطر جمع کرد  وانگهی دریا شود

ما پیامِ عیدِ رهبر را رعایت می‌کنیم

 

جان‌شیرین را فداییِ‌ولایت می‌کنیم

 

در تمام زندگی هستیم با امر ولی

 

چَشم،ازکالای‌ایرانی حمایت‌می‌کنیم…

 

❤️??❤️??❤️??❤️?

موضوعات: داستانها, سیاسی-اجتماعی
[دوشنبه 1397-01-06] [ 04:29:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  درمحضر استاد حسن زاده ...
درمحضر استاد حسن زاده

✅با دو قبله در ره معبود نتوان زد قدم 

یا رضای دوست بايد یا هوای خويشتن

 

اگر طالب اين سو هستی نمیشود، بايد خود را رها كنی و بروی، و اگر طالب آن سو هستی، “دع نفسك و تعال”

 

?110 اشاره

علامه_حسن زاده

موضوعات: پیام ها, سیاسی-اجتماعی
[چهارشنبه 1396-12-02] [ 08:34:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  تفسیر لیلة القدر ...
تفسیر لیلة القدر

?مجهول بودن قدر حضرت فاطمه 

?امام جعفر صادق علیه السلام در تفسیر ” إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَهِ اَلْقَدْرِ” فرمودند: اَللَیْلَهُ: فاطمه والقدر: اَللَّهُ. فمن عرف فاطمه حق معرفتها، فقد ادرک لیله القدر، و انّما سُمّیت فاطمه لانّ الخلق فطموا عن معرفتها … و قوله: وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَهُ اَلْقَدْرِ لَیْلَهُ اَلْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ، یعنى: خیر من الف مؤمن و هى ام المؤمنین.تَنَزَّلُ اَلْمَلائِکَهُ وَ اَلرُّوحُ فِیها و الملائکه المؤمنون الذین یملکون علم آل محمد(صل الله علیه و آله) و الروح القدس هى فاطمه. بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ سَلامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ اَلْفَجْرِ. یعنى حتى یخرج القائم.

➖"اللیله"، حضرت «فاطمه» ، است و “القدر” ،«اللَّه» است. پس هر کس که فاطمه و مقام ایشان، را به حقیقت بشناسد، حتماً شب قدر را درک کرده است و علت نام‏گذارى آن حضرت به فاطمه، به خاطر این است که مردم از شناختنش، ناتوان هستند. اما معناى «لیله القدر، بهتر از هزار ماه است»؛ یعنى، بهتر از هزار مؤمن است و آن نیز ام‌‏المؤمنین حضرت زهرا (سلام الله علیها) می باشد. مراد از ملائکه، مؤمنان عالِم به علوم آل محمد و مراد از روح یا روح‌‏القدس همانا، فاطمه است و مراد «طلوع فجر» ، ظهور “حضرت مهدی و قائم"، است.

تفسیر فرات کوفی ، ص ۵۸۱-۵۸۲

موضوعات: سیاسی-اجتماعی
[سه شنبه 1396-12-01] [ 10:41:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  روضه فاطمیه؛السلام علیک یا فاطمه الزهرا ...
روضه فاطمیه؛السلام علیک یا فاطمه الزهرا

متن روضه حضرت زهرا سلام الله علیها

خدا کنه این مال قبل هجوم به خانه باشه …

 

چون بعد هجوم به خانه،زهرا بدجور آسیب دید و اگر این باشه یعنی زهرا با تحمل درد زیاد هر شب میرفتن در خانه ی مهاجر و انصار رو میزده*

 

“و امیرالمومنین یَحمِلُنی” امیرالمومنین من رو سوار مرکب میکرد،در حالیکه “و معی الحسن و الحسین” حسن و حسین همراه من بودند"لیلاََ و نهاراََ الی منازِلِهم"شبانه روز میرفتم در خونه هاشون …

 

*وای از اون زمان که سینه شکسته باشه،چه دردی کشیده مادر ما … بمیرم برات مادر …

 

خدا کنه سقط محسن بعد این ماجرا باشه،و الا بانویی که بچه سقط کرده باشه …*

 

“و معی الحسن والحسین الی منازلهم و اُذَکِّرُ بالله و برسوله” اونا رو متذکر میشدم به خدا و رسولش

 

“اَن لا تَظلِمونا و لا تَغصِبونا “به ما ظلم کنید و حق ما رو غصب نکنید"حقَّ لی جعله الله لنا"حقی که خدای متعال برای ما گذاشته است"و یُجیبونی لیلاََ و یَقعُدون عن نصرتنا نهارا” شب که میشد قول اجابت میدادند اما صبح دست از اجابت میکشیدند

 

“فَجَمَعُوا الحَطَبَ الجَزلَ عَلی بابِنا” اینا کسایین که حطب جزل آوردن پشت درب خانه ی ما…

 

*شنیدید دیگه حطب جزل یا به معنی کنده ی درخته یا به معنی هیزم های خشک زیاده یا اسم یه هیزمیه که دو ویژگی داره:حرارت زیاد،دود کم.این همه حرارت و کنده ی درخت و هیزم رو برای چی آوردن؟! برای سوزوندن یه در؟! خود حضرت زهرا میفرمایند:نخیر…*

 

” وَ أتَوا بِالنارِ"حطب جزل آوردن” لِیُحرِقُوهُ وَیُحرِقُونا”

 

که من و بچه هامو بسوزونن…

 

*میخواستن آدم سوزی راه بندازن…

 

هذه امة تصلی علیَّ؟! این امت بر من نماز بخونه؟!

 

حالا بریم سراغ وصیت های دیگه؟!

 

“یا اَبَاالْحَسَنِ لَمْ یبْقَ لِی اِلاّ رَمَقٌ مِنَ اَلْحَیاةِ وَ حَانَ زَمانُ الرَّحِیلِ وَالْوِداعِ فَاسْتَمِعْ کَلامِی فَاِنَّکَ لا تَسْمَعُ بَْعدَ ذلِکَ صَوْتَ فاطِمَةَ أبَداً “

 

نفسا آخرمو دارم میزنم،بشین صحبتامو گوش بده،دیگه صدای فاطمه رو نخواهی شنید …

 

“اوُصیکَ یا اَبَاالْحَسَنِ اَنْ لا تَنْسَانِی وَ تَزُورَنی بَعدَ مَمَاتِی”

 

علی جان من که مردم من رو از یاد نبریا !!

 

به زیارت قبر من بیاییا !!

 

*علی جان میدونم بی کس و یار میشی،نری تو نخلستونا داد بزنیا،به زیارت قبر من بیا*

 

“اِذا اَنَا مِتُّ” علی جان! وقتی من مُردم،

 

“فَتَوَلَّ اَنْتَ غُسْلِی"خودت مُتکفل غسل من بشو ” وَ جَهِّزْنِی “خودت منو کفن کن،"وَ صَلِّ عَلَیَّ” خودت بر من نماز بخوان"وَ اَنْزِلْنِی قَبْرِی” خودت با دست خودت منو تو قبر بذار،"وَ ألْحِدْنِی “علی جان خودت لحد روم بچین،"وَ سَوِّ التُّرابَ عَلَیَّ” خودت خاک روم بریز علی جان،علی جان منو که دفن کردی"وَ اجْلِسْ عِنْدَ رَأسِی قَبالَةَ وَجْهِی"بشین بالا سرم مقابل صورتم “فَاَکْثِرْ مِنْ تِلاوَةِ وَالدُّعَاءِ” بشین برام قرآن بخوان،دعا بخون"فَاِنَّها ساعَةٌ یحْتاجُ الْمیتُ فیها اِلی اُنْسِ الاَحْیاء"ِ علی جان تنهام نذاریا…

 

“وَ اَنَا اَسْتَوْدِعُکَ اللهَ تَعَالی"علی جان تو را به خدا سپردم ” وَ اُوصیکَ فِی وُلدی خَیراً"هوا بچه هامو داشته باش …

 

“جَزاکَ اللهُ عَنِّی خَیّرَ الْجَزاءِ یابْنَ عَمِّ رَسولِ اللهِ اَوصیِکَ اَوَّلاً اَن تَتَزَوَّجَ بَعّدِی بِاِبْنَةِ اُخْتِی اَمَامَةَ فَاِنَّها تَک نُ لِوُلدِی مِثْلِی"بعد از من با خواهرزادم امامه ازدواج کن که با بچه هام مثل منه…” فَاِنَّ الرَّجالَ لابُدَّ لَهُمْ مِنَ النِّساء"علی جان! اگر شبی رو اختصاص به همسرت دادیا یه شبم پیش بچه هام بمون … بچه های من جز تو کسی رو ندارن،امام حسن ۸-۹سالشه ..

موضوعات: مناسبت ها, احادیث, سیاسی-اجتماعی
[جمعه 1396-11-20] [ 04:15:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  چرا خداوند به گنهکاران مهلت میدهد؟ ...
چرا خداوند به گنهکاران مهلت میدهد؟

 درمحضر بزرگان،استاد قرائتی پاسخ می دهد

چرا خدا به ستمگران و گنهکاران مهلت می‏دهد؟

 

پاسخ : سازمان آب و برق، به تمام منازل آب و برق می‏رساند، این صاحبان منازلند که می‏توانند از این آب و برق استفاده صحیح کنند یا نادرست.

خداوند انسان را آزاد و مختار آفرید و همه گونه امکان رشد را در اختیار او گذاشت، اگر انسان با علم و آگاهی راه بدی را انتخاب کرد،مقصر خود اوست.

اما چرا خداوند جلوی چنین انسان‏هایی را نمی‏گیرد، زیرا: اگر همین که انسان بنای ناسزا و دروغ گفتن داشت، خداوند او را لال کند و همین که بنای سیلی زدن به مظلوم داشت، دست او فلج شود، همین که بنای نگاه بد داشت چشمش کور شود و… آیا این انسان که از روی ناچاری خلاف نکرده، قابل ستایش است؟ ارزش انسان زمانی است که با اختیار خودش، آزادانه و آگاهانه کاری را انجام دهد و یا از خلافی دست بردارد.

اگر دست انسانی را با طناب بستند و از جیب او پول در آوردند و خرج کردند، نمی‏توان گفت آن دست بسته،مرد سخاوتمندی است و اگر مرد نابینایی، به نامحرم نگاه نکرد، نمی‏گویند چه انسان پاکی.

آری، خداوند می‏خواهد انسان‏ها آزاد باشند تا خود راه خیر و خوبی یا راه شر و بدی را انتخاب نمایند و عمل کنند.

 

موضوعات: نکات, سیاسی-اجتماعی
[شنبه 1396-11-14] [ 02:24:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  سفارشات پیغمبر اکرم به زن داری مردان ...

?????????

?? توصیه های معصومین (ع) به

 مردان برای زن داری:

 

? پیامبر اکرم (ص): 

«جبرئیل آن قدر درباره زن به من به سفارش كرد كه گمان كردم طلاق زن سزاوار نیست.»?

 

? پیامبر اکرم (ص): 

«كامل‌ترین مؤمنان در ایمان، خوش‌خلق‌ترین آنهاست و بهترین شما خوش خلق¬ترین شما با زنانند.»?

 

? پیامبر اکرم (ص): 

«هر مردی كه بر زنش صدمه‌ای وارد كند، خداوند به نگهبان آتش دستور می¬دهد كه بر گونه او هفتاد ضربه در آتش دوزخ وارد سازد. هر مرد مسلمانی كه به گیسوی زن مسلمانی چنگ زند، دست او با میخ‌های آتشین كوبیده خواهد شد.»?

 

? پیامبر اکرم (ص): 

«نشستن مرد نزد زنش نزد خدای متعال محبوب تر است از اعتکاف او در مسجد.»?

 

? پیامبر اکرم (ص): 

«جز كریمان زنان را تكریم نكنند و جز انسانهای پست زنان را تحقیر ننمایند.»?

 

? پیامبر اکرم (ص): 

کسی که در راه خانواده اش بکوشد، همچون مجاهد در راه خداست.»?

 

? روزی رسول اکرم صلی الله علیه و آله وارد خانه فاطمه (س) شد و دید که علی (ع) و حضرت زهرا (س) با هم عدس پاک می کنند. پیامبر علی (ع) را تشویق کرده و فرمودند: «هیچ مردی زنش را در کار خانه کمک نمی کند مگر آنکه خداوند به تعداد موهای بدن او عبادت یک سال، که روزها روزه گرفته، و شب ها شب زنده داری کرده باشد ثواب به شوهر می دهد».?

 

? پیامبر اکرم (ص): 

يا علي خدمت به خانواده, کفاره گناهان کبيره است و مايه فرونشاندن غضب پرودگار و مهريه حوريان بهشتي خواهد بود.»?

 

? امیرالمؤمنین (ع): 

مرد نباید زحمتی را که زن نمی‌تواند تحمل کند، بر دوش او قرار دهد چون زن ریحانه است.»

 

??????????

 

انتظار ❤️فرج❤️

موضوعات: سیاسی-اجتماعی
[دوشنبه 1396-11-09] [ 07:17:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  صفای دل چگونه حاصل می شود؟ ...
صفای دل چگونه حاصل می شود؟

? پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم :

 

آن كه غذا كم خورد، معده‌‏اش سالم ماند و صفاى دل يابد و هر كه پرخور باشد، معده‏‌اش بيمار و قلبش سخت شود.

 

 

موضوعات: سیاسی-اجتماعی
 [ 06:54:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت