چطور به امام زمان عج برسیم

 

✒️?? تــوقـیعـات امــام زمــان(عج)

?امام زمان (عج) در یکی از توقیعات خویش خطاب به شیعیان می فرماید:

✅«هریک از شما باید کاری کند که وی را به محبت و دوستی ما نزدیک تر کند و از آنچه خوشایند ما نبوده و موجب کراهت و خشم ماست دوری گزیند؛ زیرا امر ما ناگهانی فرا می رسد، در هنگامی که توبه و بازگشت برای او سودی ندارد و پشیمانی او از گناه، از کیفر ما نجاتش نمی بخشد و خداوند رشد و هدایت را به شما الهام فرماید و به لطف خویش شما را به بهره وری از رحمت هایش توفیق بخشد.»

✍امام زمان (عج) در این توقیع یکی از انتظارات خویش را از شیعیان بیان می‌دارند

 

و یک معیار کلی برای عمل و رفتار شیعیان خود ارائه می‌دهند. هریک از شما باید کاری کند که وی را به محبت و دوستی ما نزدیک تر کند و از آنچه خوشایند ما نبوده و موجب کراهت و خشم ماست دوری گزیند».

 

تفکر بر محتوای حدیث اعمال مختلفی را به ذهن متبادر می‌کند که انجام آن سبب نزدیکی و قرابت به امام زمان (عج) می شود. که از جمله آن می‌توان به نماز اول وقت، نیکی به پدر و مادر، حل مشکلات برادران دینی و کمک به یتیمان اشاره کرد. از جمله رفتارهایی که سبب خشم و کراهت امام زمان (عج) می شود و به ذهن هرکسی متبادر می شود: کاهل نمازی، گناهان زبان از جمله غیبت و تهمت و دروغ گویی و خوردن مال یتیم و بی توجهی به مشکلات برادران دینی است.

 

اما همه این اعمال را می توان در یک کلمه خلاصه کرد؛ شیعیان باید برای جلب محبت امام زمان خویش و دوری از غضب ایشان در زندگی روزمره خود رعایت تقوی کنند.

? كمال الدين شیخ صدوق 

❤️دوری از یک گناه یک قدم بسوی ظهور

?????????

موضوعات: نکات
[جمعه 1396-09-03] [ 11:14:00 ق.ظ ]