چگونه از ورود القائات مسموم و ضد ديني مصونيت یابیم ؟
گردآورنده: فاطمه رستمیان

برخي از راههای پيشگيري از القات مسموم
1-ایجاد محیطی پاکیزه
محیط پاکیزه محیطی که از معنویت عطر آگین شده بطوری که سامعه بچه از گاهواره تا شکوفایی عقل و خرد با نغمه هایی از علم و فضیلت و دانش دینی خو گرفته و با آن انس گیرد که تا آخرین لحظات زندگی این رشته دین گسسته نشود ؛ خو گرفتن بچه با قرآن از طفولیت ورفت آمد با بزرگان و حضور در مجالس سخنرانی دانشمندان فریخته تا بهره های لازم را وجود انسان از علم وفضلیت ببرد. روایت شده از رسول خدا (ص) به مردم فرمان می دهد که با افراد صالح و مردمی که کاملا آراسته و پیراسته اند مجالست و نشست و بر خاست نمایید .
2-ترسيم صحنه فرهنگي عاشورا در ذهن کودکان و نوجوانان
واقعه عظيم کربلا و کشف مداوم حکمتهاي مستمر و پنهان در متن اين حادثه بزرگ و حضور شخصيتهاي کودک و نوجوان و نقش موثرآنان در اين جريان، الگوهاي انسان سازي را براي تعليم و تربيت و پرورش نسل جوان ، پيش روي متوليان و تصميم سازان فرهنگي ميگذارد
تا با تشريح اين رخداد بزرگ براي کودکان و نوجوانان، رفتار، کردار، گفتار، تصميم سازي ، اداي تکليف و مسئوليت پذيري شخصيتهاي همسال خود را در واقعه کربلا ، مرجع تفکر خود قرار دهند. هر چند به جز عده قليلي از اصحاب خردسال حضرت سيدالشهداء مانند حضرت علي اصغر، حضرت سکينه ، حضرت رقيه و حضرت قاسم مشهور و بقيه گمنامند، باید صحنه فرهنگي اين حادثه بزرگ در ذهن کودک و نوجوان امروز به دقت ترسيم شود تا القاء شائبههاي نادرست از هم خواني مرگ و زندگي در شرايط خاص و دريافت باطل از اين حقيقت روشن زدوده شود. با تبيين کرامت واقعه کربلا و بخصوص روز عاشورا، کودکان و نوجوانان، آگاهانه به مناسک مذهبي خاص آن روي ميآورند و در انتقال معارف و فرهنگ واقعي قيام عاشورا اولويت با کودکان و نوجوانان است چراکه بيش از 10 نفر از ياري دهندگان حضرت سيدالشهداء در واقعه عاشورا اصحاب خردسالي بودند که هرکدام به نوبه خود درسهايي از احترام به بزرگتر، احساس مسئوليت نسبت به کوچکتر از خود ، استواري در برپايي نماز و از همه مهمتر ولايت پذيري را به نمايش گذاشتند که نمايههاي درس آموز اين حادثه بزرگ تاريخ بشريت است. (معاون کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان ايلام خبرگزاري دانشجويان ايران ايسنا)
3-آگاهی بخشی وغفلت زدایی
فرقه های انحرافی و تاثیر مخرب آنان باید در قالب آموزش ، در صورت امکان با آورن مصادق به جوانان و نوجوانان شناسانده شود.
صداوسیما جهت آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان سخنرانی وکلیپ های مناسب پخش کند
4-عمل کردن وگوش دادند به رهنمودهای آیات و روایات جهت رسیدن به یک زندگی سالم

موضوعات: شبهات
[چهارشنبه 1395-04-30] [ 08:21:00 ق.ظ ]