چگونه از ورود القائات مسموم و ضد ديني مصونيت یابیم ؟

از جمله رهنمودها


امام صادق ع)می فرماید: بر شما واجب است که در امر دین صاحب بصیرت و بینش عمیق باشید نباید همچون اعرابی و بیابان نشین از حقایق دینی بی خبر بمانید چون اگر کسی فاقد چنین درک و بصیرتی باشد نظر لطف الهی در روز رستاخیز بدو عطوف نمی گردد . و خداوند متعال هیچ رفتاری را از او به عنوان یک عمل پاکیزه نمی پذیرد.( شهید ثانی ،ترجمه و نگارش سید محمد باقر حجتی ، آداب تعلیم و تعلم ص80 )در زمان فعلي بي بصيرتي بعضي از اعرا ب در مصر و سوريه باعث اين همه بدبختي در كشورشان شده است.
امام علی (ع) بنگرید علم وآگاهی دینی خویش را از چه کسانی فرا می گیرید ، زیرا در میان ما خاندان پیامبر (ص) جانشینان عادل و درست کرداری وجود دارند که علم دین را از تیر رس تحریف گزافه گویان نسبتهای ناروای یاوه سرایان و توجیهات نادانان بدور نگاه می دارند . (شهید ثانی ،ترجمه و نگارش سید محمد باقر حجتی ، آداب تعلیم و تعلم ص81 ) (کافی 1 /36)
(امام صادق ع)می فرماید:آنگاه که خداوند خواهان خیر و نیکبختی بنده ای از بندگان خود باشد چشم بصیرت او را در برابر دین و آیین می گشاید.(منیه المرید ص 14 – کافی 39)
(امام صادق ع)می فرماید: برای شیطان و (شیطان زدگان ) ، مرگ هیچ مومنی باندازه مرگ یک فقیه و آشنایی به مبانی دین ، مجبوبتر نیست . .(منیه المرید ص 14 – کافی 46)
یعنی دلخواه ترین مرگها از دیدگاه شیطان و بد خواهان مرگ یک فقیه و عالم با بصیرتی است که موجب رکود بازار شیطان و ابلیس مابان می باشد .
روایت شده از رسول خدا (ص) که خضر به موسی نصیحت می کرد ای موسی ! خویشتن را برای صبر و استقامت آماده ساز تا به مقام حلم و خویشتن داری نائل گردی . احساس درک لذت تقوی و پرهیز گاری را در قلبت بیدار ساز تا به علم و آگاهی دست یابی ، نفس سرکش خود را با حربه بردباری و شکیبایی تمرین ده و آنرا بدنوسیله مقهور ساز تا از گناه و جرم رهایی پیدا کنی (شهید ثانی ،ترجمه و نگارش سید محمد باقر حجتی ، آداب تعلیم و تعلم ص141)
امام علی (ع) می فرماید : مردم ! هوشیار باشید :کمال دین داری و ایمان شما عبارت از دانش آموختن و انطباق و هماهنگی رفتارتان بر طبق موازین علمی باشد .( شهید ثانی ،ترجمه و نگارش سید محمد باقر حجتی ، آداب تعلیم و تعلم ص74)

لقما ن حکیم به فرزند خود می گوید : فرزند عزیزم ! دیدگان بصیرت خود را در انتخاب مجالسی که در آنها شرکت می کنی کاملا باز کن . اگر می بینی در مجلسی افرادی شرکت دارند که از خدا یاد نمی کنند بلکه او را بدست فراموشی سپردند با آنان نشست و برخاست نکن ، زیرا اگر خود ، از علم و آگاهی برخودار باشی ، علم تو در طی مجالست با آنها به تو سودی نمی رساند . و اگر جاهل و نادان باشی همنشینی تو با آنها ،جهل و بی خبری و غفلت ترا فراینده تر می سازد . علاوه بر این ممکن اسست خداوند متعال آنرا به کیفر جهل و غفلت دچار سازد و این کیفر ، ترا نیز در بر گیرد (شهید ثانی ،ترجمه و نگارش سید محمد باقر حجتی ، آداب تعلیم و تعلم ص100) ( بحار الانوار 1/ 201 به نقل از علل الشرایع)


 

موضوعات: شبهات
[چهارشنبه 1395-04-30] [ 08:23:00 ق.ظ ]